1

ادعای پیگیر پرونده که توسط کارگردان “ایستاده در غبار” تأیید شد⇐احمد متوسلیان با پاسپورت عباس عبدی ربوده شد!

سینماژورنال: اکران فیلم “ایستاده در غبار” مجالی را فراهم کرده برای بازخوانی بخشی از تاریخ؛ بخشی حول و حوش تیر 61 که در آن احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول ا..(ص) که همراه با یک هیأت دیپلماتیک به لبنان رفته بود ربوده شده و تا همین حالا کسی اطلاع دقیقی از سرنوشت وی ندارد.

به گزارش سینماژورنال محمدعلی مهتدی  رئیس وقت دفتر صداوسیما در بیروت که مسئول پیگیری پرونده متوسلیان و همراهانش بوده است به تازگی در نشستی با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان “ایستاده…” نکته جالبی را درباره ماجرای عزیمت متوسلیان به بیروت بیان کرده است و آن هم اینکه متوسلیان با پاسپورت عباس عبدی از فعالان دانشجویی حاضر در تسخیر سفارت و بعدتر از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به مأموریت شناسایی بی بازگشت رفته است.

حاج احمد با پاسپورت عباس عبدی به بیروت رفت

مهتدی در این باره می گوید: مساله  این بود که حاج احمد با پاسپورت عباس عبدی، مسئول امنیتی سفارت ایران در بیروت رفته بود. او قبل از اینکه محاصره بیروت تکمیل شود به دمشق رفت. حاج احمد پاسپورت دیپلماتیک عباس عبدی را به همراه داشت.

وی ادامه می دهد: خب ایشان را باید چگونه معرفی می‌کردیم؟ برای وزارت خارجه لبنان نوشتم ربوده‌شدگان سید محسن موسوی کاردار ایران، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران، کاظم اخوان فیلمبردار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تقی رستگارمقدم راننده هستند. غافل از اینکه حاج احمد پاسپورت خودش را نداشت و با نام عبدی معرفی شده بود که ما این را بعداً متوجه شدیم و قرار شد اعلام نکنیم.

عبدی گفت حاج احمد پاسپورت مرا گرفت
مهدویان در این باره بیان می دارد: آقای عبدی گفت که حاج احمد لباس نظامی بر تن نداشت و اصلاً قرار بر این بود که به عنوان دیپلمات برود و پاسپورت من را گرفت.

وی می افزاید: من با عبدی صحبت کردم؛ چون وقتی کسی پاسپورت دیپلماتیک همراهش می‌برد چرا باید لباس نظامی داشته باشد که تناقض ایجاد کند. البته تصمیم به رفتن معقول نبود و آقای عبدی گفت که حالا حاج احمد اصرار داشت اما چرا محسن موسوی پذیرفت؟