1

ادعای مدیر مرکز گسترش: تلاش کردیم هم در زمینه عمل به تعهدات و هم در بخش افزایش برآوردها بهترین عملکرد را داشته باشیم!!⇔پرسش: در زمینه شفاف‌سازی چطور؟؟ چرا علیرغم تأکید وزیر ارشاد مبنی بر شفاف‌سازی، فهرست کامل حمایتهای مالی مرکز از پروژه‌های مستند منتشر نشده؟؟؟

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد دولت دوازدهم از همان ابتدای حضورش در ارشاد بر لزوم شفاف سازی مالی سازمانهای زیرمجموعه تأکید کرد و در این مسیر برخی سازمانهای سینمایی و از جمله فارابی و موسسه رسانه های تصویری فهرستهای حمایتی خود را منتشر کردند.

با این حال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که الویتش حمایت از سینمای مستند است جز فهرستی از فیلمهای داستانی مشمول حمایت، داده ای درباره دریافتیهای مستندسازان از این ارگان منتشر نکرد!

محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر مرکز به تازگی در گفتگو با “مهر” با اشاره به نوسانات اقتصادی کشور فرموده اند: ما در مقام دولت، تلاش داشته‌ایم هم در زمینه عمل به تعهدات و هم در بخش افزایش برآوردها، بهترین عملکرد را داشته باشیم!!

اینکه مدیر مرکز شخصا از تلاشهایش برای عمل به تعهدات و افزایش برآوردها گفته ویژگی اغلب مدیران ایرانی است اما ایشان برای نشان دادن عیار کاری خویش و اینکه چقدر تلاشهایش به ثمر نشسته باید یک کار مهم دیگر انجام دهد.

آن کار عبارتست از اینکه در راستای تأکیدات وزیر، مدیر مرکز به شفاف سازی مالی زیرمجموعه اش پرداخته و دقیقا بگوید در حیطه مستند از کدام پروژه ها حمایت صورت گرفته و هر پروژه چقدر مشمول حمایت شده!؟