1

ادعای روزنامه اصلاح‌طلب⇐تهیه‌کننده “خانه دختر”، کمدی “٥٠ كيلو آلبالو” ماني حقيقي را به جشنواره فجر نمي‌دهد

سینماژورنال: مانی حقیقی بعد از ایفای نقش در آثاری چون “ملبورن” و “ورود آقایان ممنوع” سال گذشته فیلمی به نام “اژدها وارد میشود” را کارگردانی کرد؛ فیلمی که به احتمال زیاد در جشنواره فجر امسال رونمایی می‌شود.

به گزارش سینماژورنال این کارگردان امسال و ظرف هفته های اخیر هم یک کمدی ساخت به نام “50 کیلو آلبالو”.

این کمدی در ابتدا بنا بود توسط محمد شایسته تهیه کننده فیلم توقیفی “خانه دختر” تهیه شده و شهرام شاه حسینی کارگردان “خانه دختر” هم آن را بسازد اما مخالفت ارشاد با همکاری مجدد این دو نفر سبب ساز حضور مصطفی شایسته برادر محمد به عنوان تهیه کننده و مانی حقیقی به عنوان کارگردان شد.

البته که محمد شایسته به عنوان مجری طرح در “50 کیلو آلبالو” حضور داشت و سعی کرد امور تولید را با نظارت کامل خویش پیش ببرد.

کمدی “50 کیلو آلبالو” از جمله آثاری است که چه بازیگرانش و چه تیم تولیدش آن را در زمره آثار پرمخاطب جشنواره سی و چهارم فجر پیش بینی می‌کنند با این حال امروز روزنامه اصلاح طلب “اعتماد” با تیتری درشت که در صفحه هنری اش آمده این ادعا را طرح کرده که محمد شایسته این فیلم را به جشنواره نمی‌دهد!

در متن خبر مربوط به این تیتر، گفتگویی با محمد شایسته آمده که در آن درباره حضور “50 کیلو آلبالو” در جشنواره فجر گفته است:  نظري در اين باره ندارم. اما به دليل فضاي فيلم و ارتباطي كه مطمئنم مخاطب با اين اثر برقرار مي‌كند، ترجيح مي‌دهم زودتر «٥٠ كيلو آلبالو» را اكران كنم. 

شایسته فقط از ترجیحش برای اکران زودتر از جشنواره سخن گفته است اما روزنامه “اعتماد” نوشته است: به نظر مي‌رسد شايسته پس از تجربه تلخ «خانه دختر» تصميم دارد اين فيلم را به جشنواره فجر ارايه نكند.

ورود برای دستگیری داماد خلافکار…

کمدی “50 کیلو آلبالو” از عروسي مرجان آغاز مي‌شود. در ميانه‌هاي عروسي ماموران براي دستگيري داماد خلافكار وارد مي‌شوند و ميهمانان هم فرار مي‌كنند. در اين ميان ريختن آب آلبالو روي پيراهن داوود باعث آشنايي ناگهاني او و آيدا مي‌شود و اتفاقات ناخواسته‌اي براي آنها مي‌افتد.

در اين فيلم ساعد سهيلي، هستي مهدوي، فرهاد آييش، پژمان جمشيدي، سيامك انصاري، افسانه بايگان، آزاده صمدي، ويشكا آسايش، بهنوش بختياري، امير روحاني و ماني حقيقي بازي مي‌كنند.