1

ادعای رسانه صداوسیما درباره حمایت ۸میلیاردی شهرداری از جشنواره فجر!؟+توضیحات دوپهلوی مشاور شهردار در این باره

سینماروزان: جشنواره سی و هشتم فیلم فجر نه فقط به‌خاطر تحریم‌های متوالی بلکه به‌خاطر عملکرد پرسش‌برانگیز هیات انتخاب در حذف فیلمهای کنشگر به‌شدت بر لبه تیغ قرار گرفته است و تنها اتفاقی که می‌تواند اندکی جشنواره را به مدار برگرداند حذف فیلمهای ناتمام متصل و جایگزینی با آثار حذف شده مستقل است.

روزنامه متبوع صداوسیما که “جام جم” باشد بی‌اشاره به کیفیت پایین آثار راه یافته به جشنواره، نقد جشنواره را با ادعای حمایت ۸میلیاردی شهرداری از جشنواره کلید زده است.

این روزنامه نوشته است: به نظر می‌رسد به احتمال فراوان، شهرداری تهران، حامی اصلی مالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باشد. صحبت از اختصاص بودجه حمایتی ۸میلیارد تومانی برای برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور است.

جالب است که مشاور شهردار هم در گفتگو با این روزنامه ادعای حمایت ۸میلیاردی را نه تایید کرده و نه تکذیب!!!

غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با تایید ضمنی همکاری با جشنواره گفته است: هنوز تفاهم شهرداری با جشنواره قطعی نشده و هنوز یک سری از صحبتها باقی مانده که در حال نهایی کردن هستیم. در حال گفتگو با دوستان در جشنواره فیلم فجر هستیم و بخش عمده‌ای از کار و حدود ۸۰ تا ۹۰درصد کار جلو رفته است.

مشاور شهردار ادعای حمایت ۸میلیاردی از جشنواره فجر را تایید نکرده و فقط وعده شفاف‌سازی در آینده را داده است ولی روزنامه صداوسیما، ادعای قطعی بودن و امضای قرارداد را کرده است؛ ادعایی که دبیرخانه فجر هم هیچ واکنشی بدان نشان نداده است!!