1

ادعای رسانه تهیه‌کننده “کیمیا”⇐استعفای میرکریمی از مدیرعاملی خانه سینما برای همراهی با شهردار تهران⇐سینماژورنال یک سال قبل از پیوند قوی مدیرعامل خانه سینما با شهرداری گفته بود

سینماژورنال: رضا میرکریمی جزو چندشغله های سینمای این سالهاست. او از کارگردانی تا تهیه کنندگی تا دبیر جشنواره بین‌الملل فجر و البته مدیرعاملی خانه سینما همه با هم را تجربه کرد.

به گزارش سینماژورنال میرکریمی که این روزها “دختر” را روی پرده دارد که فروش اش هنوز به یک میلیارد هم نرسیده است قصد دارد از مدیرعاملی خانه سینما کناره گیری کند؛ این خبری است که “صبا” رسانه وابسته به تهیه کننده سریالهایی مانند “کیمیا” و “تنهایی لیلا” آن را منتشر کرده و البته در توجیه این انصراف هم نزدیکی میرکریمی با مدیران شهری تهران و البته شهردار تهران را طرح کرده است.

سینماژورنال یک سال قبل و بعد از انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما از پیوند قوی‌تر خانه سینما با شهردار تهران گفته بود(اینجا را بخوانید)

بعدتر در جریان تخصیص بودجه یک میلیارد تومانی که شهردار تهران برای بازسازی ساختمان خانه سینما در اختیار مدیران آن قرار داد آن پیوند شکلی رسمی به خود گرفت؛ به خصوص که آن یک میلیارد صرف بازسازی ساختمانی شد که مالکیت آن هم برای خانه سینما نیست و یک ساختمان استیجاری است!!!(اینجا را بخوانید)

حالا هم که رسانه منسوب به تهیه کننده “کیمیا” ادعا کرده میرکریمی همراهی با شهرداری را به ماندن در خانه سینما ترجیح می دهد.

متن این خبر را در ادامه بخوانید:

استعفا برای همراهی با شهردار

زمزمه‌های رفتن میرکریمی از خانه سینما، بعد از ایام نوروز سال جاری برای اولین‌بار مطرح شد. استعفایی که تاکنون مورد قبول قرار نگرفته اما این روزها،خبرها حکایت از این دارد، باقی‌ماندن میرکریمی در این سمت، بسیار کمرنگ خواهد بود و اوایل هفته آینده چهاردهمین مدیرعامل خانه سینما معرفی خواهد شد.

میرکریمی در ماه‌های اخیر، نزدیکی زیادی با مسئولان شهری تهران داشته و هیچ بعید نیست که در انتخابات آتی ریاست جمهوری در کنار شهردار تهران قرار گیرد. انصراف او از مدیرعاملی خانه سینما که با حمایت مستقیم رییس سازمان سینمایی انجام خواهد شد، حکایت از آن دارد که او در فاصله‌ای کمتر از یک سال تا انتخابات قصد ندارد به عنوان مهره‌ای معتمد مدیران سینمایی دولت روحانی شناخته شود.

گفتنی است، میان اسامی ‌گزینه‌هایی که به عنوان جایگزین رضا میرکریمی برای مدیرعاملی خانه سینما هم‌اکنون مطرح هستند نامبرده می‌شود، نام یک تهیه‌کننده زن و دو فیلمساز و یکی از مدیرعاملان اسبق خانه سینما به چشم می‌خورد که به احتمال قوی ظرف روزهای آینده هیات مدیره خانه سینما بر سر گزینه مدیرعاملی به اجماع خواهند رسید.

شایان ذکر است ‌رضا میرکریمی از 23 اردیبهشت سال 1394 از طرف هیات مدیره خانه سینما که ابراهیم مختاری به عنوان رییس هیات مدیره و محمدرضا موئینی، بهمن اردلان، آتیلا پسیانی، کامران ملکی، شادمهر راستین و سید مهدی خادم به عنوان اعضای اصلی،حمیدرضا آشتیانی پور و محمدرضا سکوت به عنوان اعضای علی‌البدل و همچنین عبدا.. اسفندیاری به عنوان بازرس اصلی و ایمان کرمیان به عنوان بازرس علی‌البدل به عنوان مدیرعامل خانه سینما معرفی شد.