1

ادعای قابل تأمل دبیر جشنواره مقاومت⇐ کمک ۲۰ میلیاردی مجلس را به نفع سینمای ایران رد کردیم

سینماژورنال: محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت که شهریورماه امسال برگزار می شود در گفتگویی با “ایسنا” ادعا کرده که کمک 20 میلیاردی مجلس به این جشنواره را نپذیرفته چون علاقه نداشته بخشی از بودجه سینما به این جشنواره اختصاص یابد.

به گزارش سینماژورنال خزاعی با رد شایعاتی که درباره تخصیص بودجه مستقل از سوی مجلس به جشنواره مقاومت وجود دارد بیان داشت:  سال گذشته جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق داشتیم و اعلام کرده بودند 20 میلیارد تومان به جشنواره اختصاص می‌دهند که بعد متوجه شدیم که این مبلغ از بودجه سینما است و اعلام کردیم راضی نیستیم که این بودجه از سینما کم شود.

خزاعی ادامه داد: خود بودجه سینما به اندازه کافی کم هست و ما به دنبال بودجه مستقلی بودیم و در نهایت هم هیچ بودجه‌ای اختصاص پیدا نکرد و تا این لحظه ردیف بودجه مستقلی پیش‌بینی نشده است.

اگر صحت ادعای خزاعی را بپذیریم و اینکه وی با مناعت طبع که کمتر در مدیران سینمایی دیده ایم از دریافت یک بودجه میلیاردی چشم پوشی کرده است آن گاه می توانیم کنتراستی ایجاد کنیم میان رفتار این مدیر با رفتار همتایان خود در بین الملل فجر که بخشی از بودجه سالانه سینما را صرف راه اندازی جشنواره ای با حداقل مخاطب کردند.