1

ادعای جالب دبیر یک جشنواره دولتی: از لوگو، تیزر و پوستر جشنواره، وجه بین‌المللی آن مشخص است!!!

سینماژورنال: نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه “محمد(ص)” صبح امروز در تالار شهناز تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش سینماژورنال این نشست نیز به روال تمامی نشستهای این گونه حاوی کلیاتی بود درباره کیفیت برگزاری جشنواره و البته توضیحات دست اندرکاران برگزاری پیرامون ویژگیهای جشنواره شان.

با این حال دو اتفاق مهم هم در این نشست رخ داد که آن را متمایز کرد.

اولین اتفاق مدت زمان نشست بود که فقط نیم ساعت به طول انجامید. برخلاف نشستهای معمول که کم پیش می آید زیر یک ساعت و نیم باشند این نشست اما با مدیریت یزدان عشیری روابط عمومی آن فقط نیم ساعت طول کشید. دلیل اصلی این امر هم آن بود که در بخش پرسش و پاسخ هیچ کدام از مهمانان حاضر پرسشی را از دبیر جشنواره نپرسیدند و این چنین بود که نشست خیلی زود و با صرف میوه و شیرینی به اتمام رسید!!!

اظهارنظرات جالب دبیر جشنواره

به گزارش سینماژورنال اتفاق مهم دوم نشست مربوط میشد به برخی اظهارنظرات جالب و در عین حال عجیب مهدی حقیقی دبیر جشنواره.

از جمله این اظهارنظرات آن بود که وی برای شاهد آوردن از وجه بین المللی جشنواره تحت مدیریتش به اقلام تبلیغاتی جشنواره اشاره کرد و گفت: از لوگو، تیزر و پوستر جشنواره وجه بین المللی آن مشخص است!

احتمالا این هم بدعتی است در نوع خود بی نظیر که بین المللی بودن یک جشنواره بواسطه لوگو و تیزر و پوسترش فراهم می شود.

دیگر اظهارنظر جالب این دبیر جشنواره تقاضای واضح و آشکار وی از ارگانهای دولتی برای حمایت از جشنواره بود. حقیقی در بخشی از سخنان خود گفت: تمام نهادهایی که دوست دارند در رزومه شان فعالیت قرآنی باشد بیایند و از جشنواره ما حمایت کنند. به گزارش سینماژورنال وی حتی با اشاره مستقیم به بانکهای مختلف از آنها خواست از جشنواره حمایت کنند.

اینکه دبیر جشنواره بصراحت و با صدای رسا از ارگانهای مختلف و بخصوص بانکها تقاضای کمک می کند اگر در جشنواره ای مرتبط با بخش خصوصی صورت میگرفت ایرادی نداشت اما در جشنواره ای که کاملا دولتی است این گونه دست نیاز کردن فقط به اعتبار جشنواره خدشه وارد می کند.

ناگفته پیداست مشارکت در فعالیتهای قرآنی  صرفابرای قرارگیری در رزومه کاری یک ارگان یا موسسه هم کاملا در منافات است با فلسفه چنین فعالیتهایی که هدفشان ترویج فرهنگ قرآنی است.