1

ادعای جالب جعفر پناهی درباره عشق “رومن پولانسکی” به “تاکسی”؛ پولانسکی گفت اگر جعفر را دیدی بگو چقدر فیلمش را دوست دارم!!

سینماژورنال: جعفر پناهی فیلمساز ایرانی که ظاهرا ممنوع الکار است اما در باطن فیلم می سازد و فیلمهایش در جشنواره های اروپایی جوایز ارزنده ای(!) هم می گیرند به تازگی ادعای جالب و البته عجیبی را درباره آخرین فیلمش بیان کرده است.

به گزارش سینماژورنال پناهی با اشاره به دیالوگی که میان پخش کننده فیلم “تاکسی” و “رومن پولانسکی” شکل گرفته از این گفته که پولانسکی عاشق “تاکسی” شده و پیام این عشق را از طریق پخش کننده فیلم به او رسانده است.

آنچه جعفر پناهی درباره علاقه پولانسکی به “تاکسی” می گوید قطعا نشان از جهانی شدن(!!!) سینمای ایران دارد. البته جهانی شدن از طریق فیلمهایی که مخاطبان داخلی جز خمیازه واکنشی در برابر آنها نشان نمی دهند.

پولانسکی گفت اگر جعفر را دیدی بگو چقدر فیلمش را دوست دارم

جعفر پناهی در صفحه اجتماعی خود درباره علاقه پولانسکی به فیلمش می گوید: پخش كننده فيلم “تاكسى” از طرف رومن پولانسكى پيام زير را برايم فرستاده است؛ نمايش “تاكسي” در كراكف بسيار موفق بود-حتا پولانسكي آمد و سلام عليك كرد و به من به دليل خريد آن تبريك گفت و گفت كه فيلم را در پاريس ديده بود و عاشقش شده بود؛ و گفت اگر جعفر را ديدم يا با او حرف زدم بگويم كه چه اندازه فيلمش را دوست داشته است؛همراه با صميمانه ترين احترامات.

جعفر پناهی
این تصویریست که جعفر پناهی ضمیمه یادداشتش کرده بلکه وجه رئالیستی یادداشت بیشتر شود