1

ادعای اثبات‌نشده بازیگر زن ایرانی ساکن سوئیس درباره ماجرای آزاده نامداری⇐به دنبال پناهندگی است

سینماروزان: ماجرای انتشار فیلمی با پوشش سرباز از آزاده نامداری در سوئیس از همان آغازین لحظات پخش شدن در شبکه‌های اجتماعی واکنش مخاطبان را به دنبال داشت و گفتار نامداری در توجیه این فیلم هم نه تنها از حجم حواشی کم نکرد که دامنه آن را گسترش داد.

به گزارش سینماروزان آنچه بیش از همه نامداری را به سیبل مخاطبان بدل کرد نه فقط انتشار آن فیلم خاص که تناقضی بود که میان گفتار سابقش درباره افتخار به چادری بودن با رفتار اخیرش در انتخاب پوشش سرباز در آن سوی دنیا وجود داشت.(اینجا را بخوانید)

فریبا شمس بازیگر سینما و تلویزیون که حدودا یک دهه است از ایران مهاجرت کرده و دقیقا در همان کشوری حضور دارد که فیلم جنجالی نامداری در آن ضبط شده به تازگی در متنی اجتماعی ادعایی تأییدنشده را طرح کرده مبنی بر آنکه نامداری به دنبال پناهندگی است؟؟!

شمس که سابقه بازیگری در آثاری همچون «عبور از غبار»، «خانه ای مثل شهر» و «مدار بسته» را دارد نوشته است: طى هفته گذشته دو خبر بيش از خبرهاى ديگر مورد توجه كاربران فضاى مجازى قرار گرفته كه اولى مرگ بنيتاى پاك و معصوم و اين خبر زمانى اعلام شد كه هنوز از شوك كشته شدن آتنا اصلانى بيرون نيامده بوديم !فقط بايد اميدوار باشيم كه من‌بعد شاهد فجايع اينچنين دردناك نباشيم.

وی ادامه داده است: دومين خبر در مورد آزاده نامدارى بود كه مايلم نظر شخصى خودمو در اين مورد بخصوص به عرض شما برسانم. طى روزهاى اخير سعى كردم فقط نظاره گر باشم و من هم مثل بقيه اخبار مربوطه را دنبال كردم اما جريان اين چيزى نيست كه بنظر مى رسد و انگار برنامه ريزى شده(؟) جهت گرفتن پناهندگى از كشور سویيس كه بسيار هم خوب طراحى شده. البته بعيد مى دونم كه خودش به تنهايى اين برنامه را طرح ريزى كرده باشه و بى شك كسى كه اين سناريو را براى او نوشته(؟) بخوبى از قوانين سختگيرانه سویيس مطلع بوده و طرح خوبى را به او براى گرفتن اقامت سویيس ارائه نموده و همه جوانب (كيس پناهندگى) را طورى تنظيم كرده كه جواب گرفتن او از دولت سويس قطعيست(؟) بخصوص فيلمى كه با چادر بعد از انتشار فيلم بظاهر لو رفته پخش كرده. آنچه كه مسلمه اينه كه در صورت برگشت به ايران از نظر قانونى مرتكب جرم بزرگى نشده اما به همين بهانه كشف حجاب تنها كارى كه مى توانند در موردش انجام دهند اين است كه ممنوع الكارش كنند.

شمس در پایان آورده است: حدس من در صورتى اشتباه خواهد بود كه ايشون به ايران برگرده و قبول كنه كه با حفظ چادر تا ابد خانه نشين شود در آن صورت من حرفمو پس مى گيرم!

فریبا شمس در کنار خسرو شکیبایی در نمایی از «عبور از غبار»
فریبا شمس در کنار خسرو شکیبایی در نمایی از «عبور از غبار»