1

ادعاهای کارگردانی که نام س.ع در فهرست سرمایه‌گذاران فیلمش آمده ⇐ظهور سرمایه‌گذاران بی‌هویت اجازه ساخت فیلم‌های متفاوت را نمی‌دهد!/هر زمان هر جا پول‌های اضافه به سینما بیاید هویت سینما از دست می‌رود!/اینکه ندانیم منبع برخی پول‌ها چیست، سینما را به بیراهه می‌برد!/وقتی سرمایه‌گذار دغدغه فرهنگی نداشته باشد، ابتذال در سینما رشد پیدا می‌کند!

سینماروزان: علیرضا امینی که در پوستر فیلم تازه‌اش “راند چهارم” نام سجاد علیجانی به‌عنوان سرمایه‌گذار آمده به انتقاد از ظهور سرمایه‌گذاران بی‌هویت در سینما پرداخته است!

به گزارش سینماروزان امینی که علیرغم متقاضی بودن، نتوانست فیلمش را در جشنواره ببیند به خبرگزاری ایلنا گفت: ظهور سرمایه‌گذاران بی‌هویت که صرفا به فکر سود بیشتر و تزریق پول‌های بادآورده هستند اجازه ساخت فیلم‌های متفاوت را نمی‌دهد. سرمایه‌گذاران پولهایشان را می‌آورند که خرج چهره‌ها کنند و برایشان مهم نیست که روی چه قصه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند.

امینی با لحنی که یادآور یکی از فیلمهای س.ع است، مدعی شد: دیگر همه می‌دانند سال گذشته فیلمی ساخته شد که تقریبا تمامی چهره‌های مطرح سینما را در آن حضور داشتند و چند ده میلیارد خرج دستمزد بازیگران شد اما مخاطب با آن همراهی نکرد و نتوانست حتی هزینه‌هایی که کرده بود را جبران کند.

این کارگردان افزود: هر زمان هر جا پول‌های اضافه به سینما بیاید هویت سینما از دست می‌رود. من مخالف سرمایه‌گذاری در سینما نیستم اما باید بدانیم چه پولی از کجا آمده است. اینکه ندانیم منبع برخی پول‌ها چیست طبیعی است که بعد از مدتی سینما هم به بیراهه می‌رود.

این کارگردان ادامه داد: وقتی سرمایه حرف اول را می‌زند طبیعی است که سینمای مستقل تحت فشار قرار می‌گیرد ولی همین سینمای مستقل هم در گذشته هم توانست سینمای ایران را از ورطه نابودی و تکرار نجات دهد و حس می‌کنم باز هم این اتفاق در آینده خواهد افتاد. چون تنها چیزی که ماندگار است اصالت است و چیزهای خوب هیچ وقت از بین نمی‌روند.

امینی گفت: با ورود بازیگران جدید و سرمایه‌های سالم و سرمایه‌گذارانی که دغدغه فرهنگ دارند بازهم می‌توان به رشد خلاقیت در سینمای ایران امیدوار بود. وقتی سرمایه‌گذار، فرهنگی باشد دیگر دغدغه حضور فلان بازیگر را در فیلم ندارد و به سراغ ساخت فیلم خوب است. وقتی سرمایه‌گذار دغدغه فرهنگی نداشته باشد متاسفانه ابتذال هم در سینما رشد پیدا می‌کند.

پوستر راند چهارم/خط انتهای پوستر نام سرمایه گذاران آمده
پوستر راند چهارم/خط انتهای پوستر نام سرمایه گذاران آمده