1

ادعاهای مستندساز ارزشی درباره چماق‌به‌دستی ده‌نمکی(!!) و ارتباط حامد زمانی با تتلو…

سینماژورنال: سهیل کریمی مستندسازی که در ابتدای دهه هشتاد و به هنگام ساخت مستندی در عراق توسط آمریکایی ها دستگیر شد سالها پیش از این و زمانی که مسعود ده نمکی کار رسانه ای می کرد خبرنگار او بود.

به گزارش سینماژورنال کریمی هم در “شلمچه” و هم در “جبهه” از نیروهای ده نمکی بود درباره شایعاتی که پیرامون حضور ده نمکی در غائله هایی چون کوی دانشگاه وجود دارد اظهارنظرات صریحی را طرح کرده است.

ده نمکی چماق هم دستش گرفته

کریمی پیرامون اینکه آیا او نیز مانند ده نمکی طرفدار به کار بردن خشونت در برابر مخالفان بوده یا نه به “تماشاگران امروز” گفته است: درباره مسعود ده‌نمکی که می‌گویی در یک دورانی چماق هم دستش گرفته و کتک هم زده اما هیچ وقت یکی مثل سهیل کریمی چماق دستش نگرفته. من روزنامه نگار بوده ام یا دوربین دستم بوده. جرم من این است که در “یالثارات” یا “جبهه” و “شلمچه” نوشته ام؟

وی ادامه می دهد: هیچ جا را نمی توانی بگویی که در یک درگیری سهیل کریمی کسی را زده باشد اما کتک زیاد خورده ام. دوربینم را روی سرم خرد کردند. من از دوره های قدیم با همه بچه ها بوده ام.

امیرفرشاد ابراهیمی خودش کتک می زد

کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا با امیرفرشاد ابراهیمی که در دهه 70 عضور انصار حزب ا.. بود و بعد از جمع آنها کناره گرفت و در نهایت نیز از ایران مهاجرت کرد هم رفیق بوده است می گوید: نه، امیرفرشاد که خودش یک دوره ای کتک هم می زد. من بیشتر با بچه های عکاس بوده ام؛ با حسین سربخشیان و مجید سعیدی و خیلیهای دیگر.

از پول نشریه ده نمکی به بچه هایی نگاتیو می دادم که خط فکری شان فرق داشت!!!

این مستندساز می افزاید: وقتی فیلمها نگاتیو بود بچه ها را با فیلم و باتری تو شلوغیها ساپورت می کردم. همه را هم از پول ده نمکی می دادم. از پول نشریه ده نمکی به بچه هایی نگاتیو می دادم که خط فکری شان فرق داشت!!!

پیشنهاد خواندن “انرژی هسته ای” را تتلو به حامد زمانی داد

سهیل کریمی روایت جالبی هم درباره خواندن قطعه “انرژی هسته ای” توسط امیر تتلو  با حمایت یک ارگان ارزشی بیان می دارد. وی می گوید: پیشنهاد {خواندن این قطعه} را خود تتلو به حامد زمانی داد و خود حامد زمانی، تتلو و حمید صفت را که رپر است به این بچه ها وصل شان کرد…واقعا پیشنهاد از تتلو بود و حامد زمانی آنها را معرفی کرد.

وی می افزاید: کسی به تتلو تحمیل نکرده بود چنین آهنگی را بخواند و او با خواست خودش پیشقدم شد و این کار را کرد و کارش ارزشمند است. بالاخره آن هم اعتقاد تتلو بوده که این آهنگ را بخواند و دوست دارد برای ارتش بخواند.