1

اظهارات قائم مقام اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تهیه کننده بازداشتی «شهرزاد»⇐محمد امامی برای تهیه یک فیلم ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام از صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته است/این تهیه کننده برای دریافت این وام هیچ وثیقه ملکی به صندوق نداد!/اگر این مبلغ برای صندوق شستای کارگران بود شک نکنید که به اعتراض عمومی منجر می شد

سینماروزان: در کنار توقف تولید فصل دوم «شهرزاد» به دلیل دیسک کمر کارگردان، محمد امامی تهیه کننده این سریال همچنان در بازداشت به سر می برد.

به گزارش سینماروزان به تازگی قائم مقام اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان با “فارس” گفتگو کرده و اتهام اصلی محمد امامی را دریافت 1000 تا 1300 میلیارد تومان وام بدون سپردن وثیقه دانسته است!

محمدرضا محدث خراسانی قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که نقش محمد امامی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان چه بوده است گفت: آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند با آقای غندالی(مدیرعامل بازداشتی صندوق ذخیره فرهنگیان) رابطه ایجاد کرد و از وی بین هزار تا 1300 میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را برگرداند و الان در زندان به سر می‌برد.

قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: بانک‌ها چنین وامی را به کسی نمی‌دادند و اگر پرداخت می‌کردند برای هر فرد معادل 150 درصد ملک می‌خواستند؛ پس این افراد به جاهایی می‌روند که می‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال آنها اعلام می‌کنند که اگر این فیلم در آینده تولید شد برای نمونه 20 درصد به شما سود می‌دهیم و در قرارداد این طور امضا می‌کنند و وثیقه‌ای نیز ندارند که البته باید بدانیم فیلم جزو وثیقه نیست.

محدث خراسانی متذکر شد: آقای غندالی با چک به آقای امامی وام داده است و بعد آقای امامی نتوانسته است مبلغ را به صندوق برگرداند؛ الان مشکل این است که بانک‌ها وام نمی‌دهند و شرکت‌های دیگر نیز چنین وامی پرداخت نمی‌کنند اما پول 900 هزار معلم را به راحتی بذل و بخشش می‌کنند و هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. شک نکنید اگر این مبلغ برای صندوق «شستا»ی کارگران بود و با  یک هشتم مبلغ یاد شده ، این اقدام انجام می‌شد، افراد جمع شده و اعتراض می‌کردند.