1

ادعاهای فرشته طائرپور: برای تولید «خاله قورباغه» بیش از ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون هزینه شد!/هیچ اسپانسری نداشتیم/ناچار به تشکر از هیچ مقام یا سازمانی دولتی یا خصوصی نخواهم بود!!⇔پرسش: پس سوله نهاد ریاست جمهوری چه می‌شود؟/پس وام فارابی چیست؟

سینماروزان: در حالی که در هفته های گذشته برخی رسانه ها پرسشهایی را طرح کردند درباره حمایت بانکی منسوب به یکی از سیاستمداران اخیرا بازداشت شده از تولید تازه ترین فیلم فرشته طائرپور با نام «خاله قورباغه»، اما حالا طائرپور با ردّ هر گونه حمایت بانکی از این فیلم عروسکی، اظهارات متناقضی را درباره این فیلم بیان کرده است.

به گزارش سینماروزان طائرپور با اشاره به شایعات مرتبط با حمایتهای دولتی تولید «خاله قورباغه» به «ایسنا» گفت: برخلاف تمام شایعاتی که تاکنون دشمنان دانا و دوستان نادان درباره بودجه‌های حمایتی تولید «خاله قورباغه» انتشار داده‌اند، این پروژه سینمایی که حدود سه سال زمان و بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صرف تولید آن شده و بی‌آنکه بانکی یا اسپانسری به حمایتش آمده باشند، تاکنون صرفا از یک وام حدودا ۱۵ درصدی سینمایی در بنیاد فارابی استفاده کرده، خیلی بنیه صبوری تا  تابستان سال بعد را ندارد و طبیعی است که به محض آماده شدن برای اکران عمومی آن، در چارچوب ضوابط شورای صنفی نمایش اقدام کنم.

طائرپور اظهار کرد: تنها سرمایه حمایتی من در این پروژه تا این لحظه، همدلی و مدارای حدود ۴۰ نفر از بهترین هنرمندان سینمای این کشور بوده که غالبا پذیرفته‌اند در ازای کار سخت و فشرده و عاشقانه‌ای که طی سه سال انجام داده‌اند، تمام یا بخش بزرگی از دستمزدشان را در مرحله اکران فیلم دریافت کنند. در واقع با بزرگ‌منشی این همکاران که اعتمادشان بزرگترین تفاخر اعتباری من  در سابقه کاری‌ام به حساب می‌آید، فیلم «خاله قورباغه» برای بچه‌های این سرزمین و بزرگترهایشان ساخته شده و برای همین است که می‌توانم ادعا کنم «خاله قورباغه» به معنای واقعی کلمه یک کار گروهی است. چند وقت پیش به شوخی به یکی از مسئولان سینمایی گفتم خوشحالم که در تیتراژ این فیلم ناچار به تشکر از هیچ مقام یا سازمانی دولتی یا خصوصی به‌عنوان حامی مالی یا اسپانسر نخواهم بود.

⇓⇓⇓

فارغ از بروز تناقض در دو پاراگراف از گفته های اخیر فرشته طائرپور که یک جا از وام فارابی می گوید و جای دیگر از اینکه از هیچ سازمانی بابت حمایت تشکر نخواهد کرد، اگر گفته های ایشان را در کنار گفتگوهای قبلی که درباره «خاله قورباغه» داشت بگذاریم تناقضاتی رخ میدهد آشکار.

مدعای طائرپور درباره عدم تشکر از هیچ مقام یا سازمان دولتی یا خصوصی با مدعایی دیگر از خودشان در گفتگویی مربوط به یک سال قبل زیر سوال می رود.

طائرپور در آن گفتگو به صراحت از یک طرف از این گفته بود که نهاد ریاست جمهوری بخشی از لوکیشنهای فیلم را تأمین کرده است و از طرف دیگر از سرمایه گذاری یکی از رفقایش در بخش خصوصی در تولید فیلم سخن گفته بود.(اینجا را بخوانید)

این معنایی دارد جز آن که ایشان هم باید شاکر آن بخش خصوصی(!) حامی در تولید باشند و هم سپاسگزار قوه مجریه  به خاطر حمایت سخت افزاری از تولید این فیلم عروسکی؟