1

ادعاهای عجیب یک شبکه تلویزیونی فرانسوی درباره دلیل اختلالات تلگرام در ایران!!!

سینماژورنال/مارتا ثناوش: نرم افزار تلگرام که خالقان آن دو برادر روس بودند، در ماههای اخیر دیگر یک وسیله صرفا سرگرم کننده نیست بلکه شبکه ای شده است برای کمک به فعالیتهای مختلف اجتماعی-فرهنگی.
به گزارش سینماژورنال البته که سینما و سینماگران مملکت ما نیز به قدر کفایت از این نرم افزار سود برده اند و همگان از ارزشی ترین نهادهایی که تولید فیلمی با مضمون زندگی حاج احمد متوسلیان را در دستور کار قرار داده اند (اینجا را بخوانید) تا اصغر فرهادی(اینجا را بخوانید) به نوبه خود از این ابزار ارتباطی بهره برده اند.

ایرانیان تا قبل از تلگرام بیشتر عادت به استفاده از وایبر داشتند اما اختلالات فراوان وایبر آنها را به تلگرام کوچاند و تلگرام نیز در این چند ماهی که پاتوق ایرانیان شده نسبت به همتای خود وایبر به مراتب بهتر عمل کرده.

با این حال هرازگاه اختلالاتی نیز در این شبکه ارتباطی ایجاد می شود. یکی از تازه ترین اختلالات از اواسط مهرماه رخ داده که طی آن سرعت انتقال اطلاعات در تلگرام پایین آمده است.

این اختلالات سوالات متعدد و البته گمانه زنی های فراوانی را موجب شده است.

ادعای شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان
یکی از این گمانه زنی ها با طرح ادعای یک شبکه تلویزیونی فرانسوی رخ داده است.

کانال “تی.وی5 فرانس” جمعه شب 24 مهر ماه به وقت ایران گزارش عجیبی را درباره اختلالات تلگرام در ایران روی آنتن برد.

این شبکه ادعا کرد شرکت مبدا تلگرام بخاطر پارازیت هایی که از طرف ایران در مسیر این نرم افزار قرار گرفته به فکر مسدود کردن این کانال ارتباطی برای ایرانیان افتاده است.

“تی.وی5فرانس” ادامه داده که ظرف روزهای آینده این اختلالات بیشتر می شود و به دنبال آن سرعت تلگرام هم کندتر می شود تا جایی که مشترکان ناچار می شوند قید استفاده از آن را بزنند.

شبکه فرانسوی مذکور این ادعا را هم کرده که مخابرات ایران به فکر جایگزینی نرم افزاری متفاوت به جای تلگرام است.

باید منتظر واکنش مدیران ارتباطات مان باشیم
اینکه ادعای شبکه مذکور چقدر صحت داشته باشد یا نه مشخص نیست اما کاهش سرعت تلگرام در ایران کاملا محسوس است.
باید منتظر ماند و دید واکنش مدیران ارتباطات ایران نسبت به کندی سرعت این نرم افزار که مقرش در برلین آلمان است چیست؟