1

ادعاهای عجیب حافظ ناظری: اگر کسی می‌خواست {آلبوم مرا} نقد کند باید تمام قطعاتی که من اجرا کرده‌ام را اجرا می‌کرد!/شما خیلی در مورد من نمی دانید اما یواش یواش متوجه می شوید!

سینماژورنال: حافظ ناظری فرزند 36 ساله شهرام ناظری یکی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی سنتی ایران است.

حافظ درست شبیه به همایون شجریان بخش عمده ای از اشتهار خود را مرهون پدرش است با این حال او نیز مانند همایون سعی می کند ابداعات خود را داشته باشد.

به گزارش سینماژورنال آلبوم «ناگفته» يا «بُعد يازدهم» با آهنگسازي حافظ ناظري و آواز شهرام ناظري و حافظ ناظري، زمستان ۱۳۹۲ در آمريكا انتشار يافت. اين آلبوم، بخش نخست پروژه «سمفوني رومي» بود و البته به اندازه کافی منتقد هم داشت.

ناظری که اخیرا به همراه پدرش برگزاری کنسرتهایی موسوم به “ناگفته” را در دستور کار قرار داده در تازه ترین گفتگوی تفصیلی خود که با سما بابایی در “شرق” انجام شده نگات عجیبی را درباره نقد آثار و افعالش بیان کرده است.

اگر کسی می خواست آلبوم “ناگفته” مرا نقد کند باید می آمد تمام قطعاتی که من اجرا کرده ام را اجرا می کرد

وی با اشاره به اینکه منتقد یک آلبوم باید بتواند قطعات آلبوم را بنوازد ییان می کند:  اگر كسي مي‌خواست «ناگفته» را نقد كند  بايد مي‌آمد مثلا تمام قطعاتي را كه من اجرا كرده‌ام، اجرا مي‌كرد نه به اين دليل كه نشان دهد مي‌تواند بلكه به اين خاطر كه نشان بدهد مي‌فهمد اين چيست، بعد مي‌گفت ناظري اينجا را چرا اين طوري زدي؟ اين خوب نيست و بايد اين طور مي‌زدي.

نقد آلبوم موسیقی مانند نقد جراحی قلب باز فلان پزشک نامی!!!

وی ادامه می دهد: ولي يك موقعي من خودم نمي‌توانم كاري را انجام دهم و مي‌آيم آن را نقد مي‌كنم! متوجه حرفم مي‌شويد؟ من نمي‌توانم عمل جراحي قلب فلان پزشك نامي را نقد كنم، وقتي چيزي از آناتومي قلب نمي‌دانم. نقدهايي كه نسبت به من و ناگفته شد كاملا احساسي بود.

شما خیلی در مورد من نمی دانید اما یواش یواش متوجه می شوید

ناظری که با تواناییهای بالای خود اشراف فراوان دارد در جایی دیگر از گفتگو بیان می دارد: من از آن آدم‌ها هستم كه هيچ‌وقت براي كارهايي كه مي‌كنم تاسف نمي‌خورم چون خيلي با منطق تصميم مي‌گيرم و انجامش مي‌دهم. شما خيلي در مورد من نمي‌دانيد اما يواش يواش متوجه مي‌شويد.

چطور ممکن بود موجودی در ایران پیدا شود که این نوعی که من سه‌تار زدم، بنوازد؟!

حافظ خاطرنشان می سازد: تا يكي، دوسال ديگر صبر كنيد و اين اتفاقات يادتان باشد، ببينيد كه چطور ممكن بود موجودي در ايران پيدا بشود و اين نوعي كه من سه تار زدم بنوازد يا آن طور كه من آهنگ ساخته‌ام آهنگسازي كند يا به آن شيوه‌اي كه من خوانده‌ام آواز بخواند. هر سه اينها در يك مجموعه چيزي است كه به نظرم خيلي ويژه است…

یک عکس ساده در اینستاگرام با دوستم می گذارم میشود بزرگترین بحران موسیقی کشور

حافظ ناظری که در سالهای اخیر حرف و حدیثهای فراوانی هم درباره تصاویر صفحه اجتماعیش وجود داشته بیان می دارد: من يك عكس ساده در اينستاگرام با دوستم مي‌گذارم مي‌شود بزرگ‌ترين بحران موسيقي كشور! نمي‌دانم من بايد عكس درخت بگذارم؟ هر كارم مي‌شود تبليغات، فتوشاپ… تازگي‌ها بايد بيايم اندازه قدم را هم ثابت كنم و بگم قدم چقدر است! شما به همين‌ها فكر كنيد ببينيد چه فضايي درست شده!