1

هیچکاک‌نمایی ده‌نمکی به مدد جلوه‌های ویژه رایانه‌ای+عکس و فیلم

سینماژورنال: مسعود ده‌نمکی کارگردانی که با سری “اخراجیها”  شناخته مي شود به تازگی فیلمبرداری تازه ترین فیلمش “رسوایی۲” را پشت سر گذاشت.

به گزارش سینماژورنال داستان “رسوایی۲” که نقش اصلی آن را اکبر عبدی بازی می کند در یک شهر خیالی رخ می دهد و ده‌نمکی کوشیده در این فیلم تصویرسازی ذهنی خود را داشته باشد از چگونگي و نقش نافرماني هاي مذهبي و گناهان در بروز حوادث ناگوار طبيعي كه پيش از اين پس از طرح شدن آن از بعضي تريبون هاي مذهبي، بحث و جنجالهاي زيادي از سوي موافقين و مخالفين در گروه هاي اجتماعي برانگيخت و حالا ده‌نمكي هم به جاي  طرح نظر خويش  در شبكه هاي اجتماعي فيلم آن را ساخته و روانه  اكران خواهد كرد.

در اولین تیزر منتشر شده از “رسوایی2” علاوه بر شوخیهایی که با برخی رسانه های اصلاح طلب انجام شده نمایی کوتاه از ورود پرندگان به آسمان می بینیم.

این نما که کاملا مشخص است با سی.جی.آی(جلوه های ویژه رایانه ای) ساخته شده، بیش از هر چیز شباهت دارد به نمایی از یکی از جاودانه ترین آثار آلفرد هیجکاک یعنی تریلر تعلیق برانگیز “پرندگان”(1963) که فیلمنامه آن برآمده از داستانی به همین نام نوشته “دافنه دوموریه” بود.

در نمایی که ده نمکی از “پرندگان” هیچکاک عاریه گرفته اکبر عبدی بازیگر اصلی “رسوایی2” هم دیده می شود.

برای دیدن تیزر “رسوایی2” اینجا را ببینید.

رسوایی2
نمایی از “رسوایی2” که شباهتهایی به یکی از نماهای “پرندگان” دارد