1

احیای “مالاریا”ی گلزار با حضور برادر گلشیفته!+عکس

سینماژورنال: پرویز شهبازی نام تازه ترین فیلم خود را از “نسیم” به “مالاریا” تغییر داد.

به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره این تغییر نام آن است که شهبازی پنج سال پیش از “عیار 14”  قصد تولید فیلمی با عنوان “مالاریا” را داشت!!!

“مالاریا”ی گلزار و علی معلم
فیلمنامه آن اثر را که خود شهبازی نوشته بود ماجراهایی پیرامون یک گروه موسیقی راک زیرزمینی را روایت می کرد.

در آن برهه زمانی بنا بود علی معلم تهیه کنندگی “مالاریا” را انجام دهد و محمدرضا گلزار بازیگر اصلی کار باشد و نقش سرپرست گروه راک را بازی کند.

با این حال تولید آن فیلم به دلایل مختلف میسر نشد و انگار حسرت آن عدم تولید بدجوری به دل شهبازی باقی مانده که نام فیلم جدیدش را “مالاریا” گذاشته است.

در کنار ساعد سهیلی، ساغر قناعت و آزاده نامداری فرزند موزیسین بهزاد فراهانی یعنی آذرخش هم در این فیلم حضور دارد اما به نظر نمی رسد در مضمون ارتباط زیادی میان “مالاریا”ی فعلی و فیلمنامه قدیمی “مالاریا” باشد.

بخصوص که چند سال قبل بهمن قبادی در “کسی از گربه های ایرانی خبر نداره” بخشهایی از آنچه شهبازی در تصویرسازی فضاهای کاری گروههای موسیقی زیرزمینی به دنبالش بود را با حضور حامد بهداد به تصویر کشید.

دغدغه های یک دختر نوجوان…
به گزارش سینماژورنال آنچه از قرائن برمی آید آن است که “مالاریا”ی فعلی در امتداد “دربند” شهبازی باز هم روایتی دارد از دغدغه های یک دختر نوجوان که البته در اینجا یک پسر جوان هم کنارش قرار گرفته است.

پس مهمترین حدسی که درباره تغییر نام از “نسیم” به “مالاریا” وجود دارد همان تعلق خاطر شهبازی به فیلمنامه ایست که فرصت تولیدش فراهم نشد و البته با این تغییر نام پرونده اش برای همیشه بسته شد.

مسعود ردایی تهیه کنندگی “مالاریا” را برعهده داشته و سیامک ادیب و علی استادی دیگر بازیگران آن هستند.

ساغر قناعت و آذرخش فراهانی در "مالاریا"
ساغر قناعت و آذرخش فراهانی در “مالاریا”