1

احمدرضا درویش: مسئولان فرهنگی را به راستگویی دعوت می کنم/سکان‌داران فرهنگی از درشت گویی با هنرمندان پرهیز کنند

سینماژورنال: احمدرضا درویش کارگردان درام تاریخی-مذهبی “رستاخیز” که در روز اول اکران توقیف شد شب گذشته فیلمش را با همراهی گروهی از اهالی هنر و رسانه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب «سرچشمه» به تماشا نشست.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” درویش در حاشیه این نشست در سخنانی مطرح کرد: از دیدگاه من هر آنچه در حواشی این فیلم به وجود آمده، همه‌اش رحمت و برکت است. نتیجه‌ی همه‌ی این مسایل کمک به اعتلای فرهنگی ماست، ما اگر از این دریچه نگاه کنیم باید شکرگزار باشیم.

او ادامه داد: آنچه در این روزها من را نگران می‌کند، ترک خوردن چارچوب‌هایی است که مردم باید به آن‌ها پایبند باشند که اینها با هزینه‌های گزافی بدست آمده است.

برخی جریانات پیش آمده برای “رستاخیز” با چارچوبهای اخلاقی ما مغایرت دارد
درویش اضافه کرد: برخی جریانات پیش آمده برای این فیلم با چارچوب‌های اخلاقی ما که تعهد به چارچوب‌هایی که مکتب اهل بیت است، مغایرت دارد.

مسئولین فرهنگی را به راستگویی دعوت می کنم

کارگردان فیلم «رستاخیز» در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رعایت موازین اخلاقی گفت: من همه‌ افراد را چه کسانی که فیلم را دوست داشتند و چه کسانی که نداشتند و علی‌الخصوص مسئولین فرهنگی را به راستگویی دعوت می‌کنم چون تاکید بر اصول اخلاقی مهمترین میراثی است که باید به آن توجه کنیم.

سکان داران فرهنگی از درشت گویی با هنرمندان پرهیز کنند
احمدرضا درویش همچنین تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک به همه‌ سکان داران فرهنگی کشور توصیه می‌کنم که از درشت‌گویی و زبان آمرانه با هنرمندان پرهیز کنند! و همچنین با مردم با زبان عطوفت و فروتنی صحبت کنند.
کارگردان «رستاخیز» ادامه داد: اینکه آنها خود را به جای میهمان، میزبان می‌پندارند، خوب نیست و من از این افراد می‌خواهم که کمی به سیره‌ پرچمداران اهل بیت و عاشورا توجه کنند زیرا که کشتی فرهنگ هم به چراغ هدایت احتیاج دارد و هم به سیره‌ پیامبران و معصومین؛ باشد که سیره‌ آنان را چه در رفتار و چه در گفتار در نظر بگیریم.

احمدرضا درویش در پایان تاکید کرد: سینمای ایران ظرفیتی خیلی بیشتر از آن دارد که بخواهیم همه‌ی آن را در یک فیلم خلاصه کنیم.