1

اجرای تئاتر “پایتخت” در کانادا و آمریکا به تهیه‌کنندگی مجری “طپش”؟+واکنش الهام غفوری و محسن تنابنده به این خبر

سینماژورنال: ساعاتی پیش خبری در فضای مجازی پیچید با محوریت اجرای تئاتر “پایتخت” در آمریکا و کانادا.

به گزارش سینماژورنال البته که اصل خبر چندان عجیب نبود بخصوص که چندی قبل الهام غفوری تهیه کننده “پایتخت” هم از اجرای تئاتر “پایتخت” به همت محسن تنابنده خبر داده بود.(اینجا را بخوانید)

با این حال نکته عجیب درباره این خبر که اول بار از سوی “سینما” منتشر شد آن بود که نام رضا داوری و علیرضا امیرقاسمی به عنوان برگزارکنندگان آمده بود!

علیرضا امیرقاسمی سالهاست که در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و در سالهای اخیر بیش از هر چیز به واسطه مدیریت شبکه ماهواره ای “طپش” و مجری گری در همین شبکه شناخته می‌شود.

امیرقاسمی البته سالهاست به کنسرت‌گزاری برای خوانندگان لس‌آنجلسی هم مشغول است اما اینکه او برگزارکننده تئاتری برآمده از سریالی محصول رسانه ملی باشد به شدت عجیب است.

رایت “پایتخت” در اختیار رسانه ملی است و حتی برای ساخت نسخه سینمایی آن هم مدیران رسانه ملی بعد از کلی شرط و شروط مجوز دادند حالا اجرای تئاتر “پایتخت” با همکاری امیرقاسمی در کانادا و آمریکا چقدر می تواند صحت داشته باشد.

غفوری: تنابنده است که باید پاسخگو باشد

الهام غفوری تهیه کننده “پایتخت” با بیان اینکه در جریان ماجرا نیست به سینماژورنال گفت: البته که رایت “پایتخت” برای تلویزیون است و به محسن تنابنده یا شخص دیگری واگذار نشده و من هم درباره این تئاتر فقط اخباری شنیده ام.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور می شود او تهیه کننده این سری باشد و از ماجرای اجرای تئاتر آن باخبر نباشد بیان داشت: چون اجرای تئاتر مربوط به خارج از کشور است من در جریان ماوقع نیستم و این محسن تنابنده است که باید پاسخگو باشد.

تنابنده: البته که اهل تکدیب نیستم اما…

محسن تنابنده که گویا منطبق با آنچه غفوری گفته لیدر اجرای تئاتر “پایتخت” است هم علاقه ای به پاسخگویی نشان نداد. تنابنده در پاسخ به این پرسش سینماژورنال که حضور امیرقاسمی به عنوان برگزارکننده را تکذیب می کنید یا تأیید بیان داشت: من البته که اهل تکذیب نیستم اما این ماجرا را تأیید هم نمی کنم.

وی با بیان اینکه این روزها برای فیلمبرداری “علی البدل” به همدان آمده و سرش شلوغ است از پاسخگویی به قضیه طفره رفت.

حال باید منتظر ماند و دید منطبق با خبری که منتشر شده آیا تئاتر “پایتخت” در سپتامبر(شهریورماه) به کانادا و آمریکا خواهد رفت؟ و در صورت اجرا آیا این امیرقاسمی خواهد بود که برگزاری تئاتر را برعهده خواهد داشت؟