1

آیا عوامل “سه بیگانه” به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند برد؟+رونمایی از سکانس پایانی فیلم

سینماروزان: در سکانس پایانی کمدی “سه بیگانه” امین حیایی ایران را با عبارت “سرزمین ناشناخته” توصیف می کند و این ناشناختگی و پیش بینی ناپذیر بودن رخدادها در ماههای اخیر در سینما به اوج خود رسیده است.

سکانس پایانی “سه بیگانه” را اینجا ببینید.

“سه بیگانه” با وجود داشتن پروانه نمایش و علیرغم ثبت قرارداد اکران در گروه زندگی به ناگاه با محافظه کاری عجیب و غریب اداره نظارت ارشاد از اکران بازماند و این عین ناشناختگی یک رخداد کاملا طبیعی و پیش بینی پذیر است. فیلمی که مجوز نمایش دارد باید اکران شود اما چندیست که این قاعده ساده گرفتار مدیریت ناشناخته سینمای ما شده است.

“عصبانی نیستم”، “رستاخیز”، “خانه پدری” و “خانه دختر” از جمله فیلمهای دارای پروانه نمایشی هستند که یا به اکران نرسیدند یا اکرانشان در ساعات ابتدایی لفو شد.

در این بین تولیدکنندگان “رستاخیز” چاره را در توسل به قانون دیدند و با شکایت به دیوان عدالت اداری به دنبال بازپس گیری حق خود از اکران شدند.

حالا تولیدکنندگان”سه بیگانه” نیز می توانند به مانند تهیه کنندگان “رستاخیز” به دیوان عدالت اداری شکایت کنند چون فیلمشان با داشتن پروانه نمایش توقیف شد! آیا چنین اقدامی صورت خواهد گرفت؟ باید منتظر ماند و دید…