1

آیا برای مقابله با تخلفات اکران هم باید قوه قضاییه ورود کند؟؟⇐”سرخپوست” بعد از پایان ده هفته اکران همچنان در سینماهای مختلف به صورت فول سانس روی پرده است!!!

سینماروزان/مسعود احمدی: طبق آیین نامه رسمی اکران سقف نمایش هر فیلم در سرگروه هفت هفته و سقف نمایش بدون سرگروه ده هفته است و بعد از ده هفته اکران هیچ فیلمی جز برای سانسهای فوق العاده انتهای شب نباید در سینماهای زیر 7 سالنه روی پرده بماند.

براساس همین بند از آیین نامه اکران بوده که شورای صنفی نمایش به تمام سینماداران دستور داده با توجه به اتمام ده هفته ای اکران دو فیلم “سرخپوست” و “ما همه با هم هستیم” ، از روز 23 مردادماه این دو فیلم در سینماهای زیر 7 سالن نباید در سانسهای عادی اکران شوند و فقط میتوانند در این سینماها سانس فوق العاده داشته باشند.

با این حال نگاهی به سانسهای نمایش دهنده “سرخپوست” در روز 23 مرداد حکایت از آن دارد که برخی از سینماهای زیر 7 سالن و از جمله آستارا، آزادی، ملت، چارسو، ارگ تجریش، هروی سنتر، اریکه و تیراژه(2) همچنان “سرخپوست” را در سانسهای عادی خود روی پرده دارند.

ایجاد سقف ده هفته ای اکران در آیین نامه دلیلی نداشته جز باز شدن فضا برای اکران فیلمهایی که در هفته های اول نمایش خود قرار دارند. قاعدتا زیرپا گذاشتن این اصل، به ضرر فیلمهایی تمام میشود که در هفته های ابتدایی اکران خود قرار دارند چون سانس کافی بهشان نمیرسد.

اینجاست که باید کمیته انضباطی اکران ورود کند و جلوی تخلفات را بگیرد.
کمیته انضباطی مقابله با تخلفات اکران کجاست؟؟ بعد از گذشت پنج ماه از سال نباید بالاخره کمیته ای برای رعایت دقیق آیین نامه اکران و جلوگیری از تخلفات این چنینی به راه بیفتد؟؟؟

یا شاید به مانند آنچه مدیران سینمایی درباره جلوگیری از ورود سرمایه های مشکوک به سینماها گفته اند، برای مقابله با تخلفات اکران هم قوه قضاییه است که باید به ماجرا ورود کند؟؟؟