1

آیا این یک رکورد تازه است؟ ⇐ارسال “۲۳۹+۱۰۰۰” اثر به جشنواره مقاومت

سینماژورنال: آمار نهایی آثار متقاضی حضور در بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حالی اعلام شد که شمار کمّی این آثار که عدد هزار را رد کرده این پرسش را ایجاد می کند که آیا یک رکورد در تقاضا برای حضور در جشنواره ای وطنی ثبت شده است؟

به گزارش سینماژورنال البته که این آمار مربوط به آثاری است که متقاضی بخشهای مختلف این جشنواره شده اند؛ بخشهایی که از سینمایی تا ویدیویی، تلویزیونی، مستند، انیمیشن، موزیک ویدیو و بخشهای موضوعی را دربرمی گیرد. با این حال رقم آثار رسیده فارغ از کیفیت آنها قابل توجه است.

1000+239 اثر متقاضی حضور در جشنواره

با پایان مهلت دریافت آثار در بخش‌های مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در مجموع هزار و 239 اثر برای دبیرخانه این رویداد سینمایی رسیده است و کافی بود فقط یک اثر دیگر به جشنواره برسد تا رقم رند 1240 به دست آید!

این آثار برای بخش‌های مختلف مسابقه سینمای ایران شامل بخش‌های سینمایی، سینمایی _ ویدئویی، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های کوتاه داستانی، آثار مستند، آثار پویانمایی، نماهنگ، جلوه‌گاه نور، قلم طلایی و اقلام تبلیغی برای دبیرخانه جشنواره رسیده است.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره مقاومت، آمار تفکیکی بخش‌های مختلف به این ترتیب است:

  • 31 اثر در بخش سینمای ایران
  •  25 اثر در بخش سینمایی _ ویدئویی
  •  36 اثر در بخش سریال تلویزیونی
  •  337 اثر در بخش آثار مستند
  •  150 اثر در بخش فیلم های کوتاه داستانی
  •  76 اثر در بخش آثار پویانمایی
  •  96 اثر در بخش نماهنگ
  • 35 اثر  اقلام تبلیغی( این بخش تا 15 تیرماه مهلت در یافت آثارش باقی مانده است.(
  • جلوه‌گاه نور 188
  • قلم طلایی 255

جشنواره مقاومت در چهاردهمین دوره در بخش مسابقه سینمای ایران پذیرای آثاری بود که به موضوعاتی چون: نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در احیای هویت ایرانی – اسلامی/ تلاش مسلمانان در احیای هویت اصیل اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی/ نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه و جهان/ نقش اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم­های اقتصادی و سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی/ تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری/ نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ افشای نقش آمریکا، صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی/ پرداختن به شهدای ترور و شهدای هسته­ای در راستای افشای چهره حقوق بشر آمریکایی/ نقش بسیج در پیشرفت علمی، فرهنگی و سازندگی کشور/ نقش مردم در مقابله با تروریسم، فتنه، فرقه‌گرایی و گروه‌های انحرافی و منافقین/ نقش مردم غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی و اندیشه‌های تکفیری/ نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه­سازی برای مقابله با ادیان توحیدی/  نقش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مقابله با جنگ نرم و رسانه­های استکباری/ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم­سازی جامعه به ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/ افشای فاجعه منا پرداخته‌اند.

معرفی آثار بعد از ماه رمضان

روابط عمومی جشنواره مقاومت اعلام کرده آثار رسیده به جشنواره توسط 14 هیات جداگانه و با مشارکت بیش از 50 چهره سینمایی در حال بررسی و ارزیابی است و پیش‌بینی می‌شود بعد از پایان ماه مبارک رمضان جمع‌بندی نهایی آثار راه یافته به بخش‌های مسابقه سینمای ایران معرفی گردند.

ضمنا، آمار اعلام شده آثار دریافتی بخش بین‌الملل را در بر نمی‌گیرد و دبیرخانه بین‌الملل جشنواره همچنان، پذیرای آثار از کشورهای مختلف است.

گفتنی است، این رویداد سینمایی توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمنان به ویژه آمریکا، در راستای استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با “تروریسم” و “صهیونیسم بین­الملل”، در دو بخش «سینمای ایران» و «سینمای بین ­الملل» مهرماه همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی در کشور برگزار می‌شود.