1

آیا این اتفاق هم محصول یک نشست مخفیانه است؟⇐«مادر قلب اتمی» با یک تلفن از پرده پایین کشیده شد!!

سینماروزان: دو روز قبل که برخی رسانه های مستقل خبر از جلسه مخفیانه رییس سازمان سینمایی با برخی رسانه های مدیحه سرا دادند(اینجا را بخوانید) فقط و فقط پرسش در چرایی واهمه از برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ شفاف بود که رخ نمود.

به گزارش سینماروزان حالا سه شنبه شب 20 تیرماه که کانال “سینما” خبر از پایین کشیدن فیلم “مادر قلب اتمی” از پرده سینماها با تماس تلفنی از ارشاد داد یکی از نخستین پرسشهایی که ایجاد میشود چرایی این تماس و بعدتر ریشه های چنین تصمیم گیریهایی است.

“مادر قلب اتمی” در هفته اخیر بخش عمده سینماهای خود را از دست داده بود و در تهران فقط دو سینما داشت و در این شرایط اینکه با یک تماس تلفنی دستور توقیف این فیلم در همان سینماهای محدود داده میشود به شدت عجیب است.

این تصمیمات محصول چه سیاستی است؟ اگر ارشاد با این فیلم مشکل داشته چرا به آن پروانه نمایش داده و تازه بعد از بیشتر از یک ماه که از اکران گذشته یادش افتاده فیلم نباید اکران شود؟

از آن مهمتر وقتی بناست فیلمی پایین کشیده شود باید به طور شفاف و از طریق سازمان سینمایی در این باره اطلاع رسانی شود. چرا این اتفاق نیفتاده؟ آیا این تصمیم هم در همان نشستهای مخفیانه گرفته شده؟ و مخفیانه فیلم را از پرده پایین کشیدن هم محصول همان نشست مخفیانه است؟