1

آیا این‌اتفاق، با هماهنگی روسای صنوف هنری صورت گرفته؟⇐افزایش صددرصدی(!) هزینه بیمه تکمیلی هنرمندان!

سینماروزان: افزایش حدودا صددرصدی هزینه بیمه تکمیلی درمان سینماگران با اعتراضات بسیاری از هنرمندانی روبرو شده که انتظار داشتند حداقل در سالی که کرونا اقتصاد هنر را فلج کرده، با تثبیت قیمت یا افزایشی منطقی در اموری مانند بیمه درمانی روبرو باشند.

این افزایش قیمت صددرصدی هزینه بیمه درمانی با واکنش‌های رسانه‌ای مختلف مواجه شده ولی هنوز صدایی از مدیران دولتی عرصه هنر یا مدیران صنفی برنخاسته. آیا این اتفاق با هماهنگی روسای صنوف مختلف هنری صورت گرفته؟

رسانه مستقل “انلی سینما” با نقد این اتفاق نوشت: افزایش صددرصدی حق بیمه تکمیلی هنرمندان در دوران کرونا! معنای حمایت از هنرمندان این است؟ ️فقط چند روز بعد از آن که رییس صندوق هنر روی آنتن تلویزیون و در برنامه‌ای که شکل رپورتاژ؟؟ بود، از دستاوردهای کرونایی خود در حمایت از هنرمندان گفت مشخص گردید که هزینه درمان تکمیلی هنرمندان دو برابر شده

این رسانه ادامه داد: ️متاسفانه دربرابر این افزایش نزدیک به صددرصدی بیمه تکمیلی هیچ گونه افزایش خدمات یا تغییر بیمه‌گزار صورت نگرفته و همچنان بیمه‌ای کم‌نام و نشان که سال گذشته عملکرد ضعیفش، اعتراضات مختلف هنرمندان را موجب شد به‌عنوان پیمانکار انتخاب شده! ️اینکه چرا بین این همه شرکت بیمه فعال و خوشنام باز صندوق هنر و مدیرش به سراغ شرکت مذکور رفته به کنار، اینکه شرکت مذکور حق بیمه هنرمندان را دوبرابر کرده به شدت برخورنده است؟

این رسانه تاکید کرد: ️مگر نه اینکه در دوران رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، وضعیت بدنه جامعه هنری به‌مراتب بدتر از قبل شده پس چرا به‌جای ثبات قیمت و لااقل افزایشی ۲۰ تا ۳۰درصدی به‌ناگاه هزینه بیمه صددرصد زیاد شده؟؟

رسانه مستقل “سینماامید” نوشت: افزایش صددرصدی حق بیمه تکمیلی سینماگران و خاموشی کامل هیات مدیره خانه سینما از کجا ناشی می‌شود؟ در روزهای گذشته اغلب سینماگرانی که برای تمدید بیمه تکمیلی درمان خود مراجعه کرده‌اند متوجه افزایش ۱۰۰درصدی حق بیمه شده‌اند.

این رسانه ادامه داد: این افزایش غیرمترقبه هزینه بیمه‌ای که سال گذشته هم کلی گزارش درباره عملکرد ضعیفش منتشر شد با گلایه اهالی سینما به روسای صنوف مواجه شده ولی با این حال تاکنون هیات مدیره خانه سینما حتی در ظاهر و بصورت صوری هم واکنشی درباب پیگیری این افزایش هزینه‌های بی‌منطق ارائه نداده! سوال این است که اگر پیگیری چنین مواردی هم در شمار وظایف هیات مدیره نیست، پس کار هیات مدیره چیست؟ صرف شیرینی و میوه و گرفتن حق‌جلسه؟؟؟

رضا اورنگ روزنامه‌نگار قدیمی در “ملانصرالدین” با طعنه به افزایش قیمت هزینه بیمه تکمیلی درمان نوشت: چنان که گزارش شده خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با سه سقف قیمتی از پوشش های متفاوت ارائه می شود. مبلغ پرداختی سهم اعضا برای طرح امید 130 هزار تومان، طرح آرامش 500 هزار تومان و طرح رفاه یک میلیون و 100 هزار تومان است.

ملا نصرالدین ادامه داد: ما که نه امید داریم، نه آرامش و نه رفاه و حتی یک بیمه ساده ، باید کدام را انتخاب کنیم؟!