1

آيا بيماري تقوايي هم جدي است؟/ علت اصلي غيبت او در مراسم پایانی چه بود؟

سینماژورنال: مراسم اختتامیه بین الملل فجر در حالی در تالار وحدت برگزار شد که ناصر تقوایی معتبرترین چهره حاضر در هیات داوران در این مراسم حضور نداشت.

به گزارش سینماژورنال درباره دلایل عدم حضور تقوایی در اختتامیه دو نفر توضیح دادند؛ میرکریمی دبیر بین الملل از جای خالی او به دلیل کسالت گفت و امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل جشنواره هم بدون سخن گفتن از کسالت از این گفت که تقوایی در جلسات داوری حضور داشته اما نتوانسته در اختتامیه حاضر باشد.

به هر حال با توجه به اينكه در ايران كسالت هايي در حد سرماخوردگي و ناراحتي هاي گوارشي و سردرد و ناراحتي هايي از اين دست مانع از حضور چهره هاي تاثيرگذار در مراسم هاي چنيني نمي شود اميدواريم كسالت وي جدي نباشد.

اما اگر نقیض این فرض یعنی جدی بودن کسالت را درنظر بگیریم این پرسش پیش می آید که چگونه تقوايي با وجود کسالت جدی در جلسات داوري حاضر مي شده؟؟

البته می توان یک فرض دیگر را هم درنظر گرفت و آن هم وقوع اتفاقاتی خاص در جریان رای گیری یا توصیه های بیرونی که با واکنش این عضو هیات داوران و عدم حضور او در اختتامیه منجر شده است.

هیات داوران بین الملل فجر امسال یک سینماگر ایرانی دیگر یعنی مجید مجیدی را هم در تیم داوري  داشت که البته وی،علاوه بر شرکت در اختتامیه در طول جشنواره ورک شاپ هم برگزار کرد اما تقوایی نه ورک شاپی برگزار کرد و نه در اختتامیه حاضر شد.