1

همنوازی شهاب حسینی و رضا یزدانی در نماهای آغازین فیلمی به تهیه‌کنندگی شهاب!!!

سینماژورنال: شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون به تازگی درگیر تولید اولین فیلمش در مقام تهیه‌کننده شده است.

به گزارش سینماژورنال این فیلم “خورشید نیمه شب” نام دارد که توسط جوانی به نام شبیر شیرازی ساخته می شود.

شهاب حسینی برای اینکه فضایی را فراهم کند برای آن که چهره های تازه وارد بازیگری حرفه‌ای شوند کوشیده چند نفر از استعدادهای تازه وارد بازیگری را در تولید این فیلم به کار گیرد.

آرمان درویش، سنبل اعظمی، آزاده مهدی زاده و سید علی سجادی از جمله این بازیگران هستند.

اجرای یک قطعه راک با همراهی شهاب و یزدانی

نکته جالب درباره “خورشید نیمه شب” آن است که سکانسهای ابتدایی فیلم به کنسرتی اختصاص دارد که در آن رضا یزدانی و شهاب حسینی در کنار یکدیگر به همنوازی می پردازند.

فیلمبرداری این سکانسها به تازگی انجام گرفته و قطعه راکی که رضا یزدانی برای این بخش ساخته جزو آثار متفاوت سالهای اخیر اوست.

این البته اولین تجربه موسیقایی شهاب حسینی نیست چراکه او پیشتر سابقه خوانندگی و دکلمه داشته است.

چند سال قبل حسینی به همراه تعدادی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی “هفت” را تأسیس کرد. تاکنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبومهای یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است.

سوابق خوانندگی شهاب باعث شد چند سال قبل قطعه ای باکلام با عنوان “شهزاده رویای من” به‌نام شهاب حسینی منتشر شود و البته به شدت هم در کانون توجه مخاطبان قرار گیرد در حالی که خواننده آن شهاب نبود و خودش یکی دو بار در گفتگوهای رسمی این ماجرا را به شدت تکذیب کرد!

شهاب حسینی و رضا یزدانی
شهاب حسینی و رضا یزدانی

برآمده از نمایشنامه‌ای سوررئال با زبانی طنز

“خورشید نیمه شب” اقتباسی است از نمایشنامه ای نوشته “ماتئی ویسنی‌یک” نویسنده رومانیایی‌تبار که از اواخر دهه هشتاد میلادی در فرانسه سکونت دارد.

“داستان خرسهای پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که نامزدی در فرانکفورت دارد” عنوان طولانی این نمایشنامه است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شده و از آن زمان تاکنون به زبانهای مختلف ترجمه و عرضه گشته است. تینوش نظم‌جو مترجم ایرانی با کسب اجازه از نگارنده این نمایشنامه را به فارسی برگردانده است.

داستان این نمایشنامه که شخصیتهای اصلی آن یک زن و یک مرد هستند در فضایی سوررئال و با زبانی آمیخته با طنز بیان می‌شود.(اینجا را بخوانید)

معلوم نیست فیلم در سینماها اکران می شود یا مستقیما به شبکه خانگی می آید

بعد از اولین تجربه کارگردانی شهاب حسینی در “ساکن طبقه وسط”  که توجه همزمان مخاطبان و منتقدان را جلب کرد حالا باید منتظر ماند و نخستین تجربه تهیه کنندگی این بازیگر را به تماشا نشست؛ تجربه ای که با پروانه ساخت ویدیویی تولید می شود.

البته معلوم نیست بعد از تولید فیلم، شهاب اثر را مستقیما وارد شبکه نمایش خانگی خواهد کرد یا آن که برای اکران سینمایی آن در گروهی چون هنروتجربه اقدام می کند.