1

آوازخوانی بازیگر زن “آینه‌های روبرو” در خانه هنرمندان ایران!

سینماژورنال: مراسم پایانی دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر عصر جمعه‌ سرد نیمه‌ اسفند ماه 1393 در حالی برگزار شد که چند اتفاق جالب در این مراسم افتاد.

به گزارش سینماژورنال اتفاق اول این جشن که دبیری آن را سیف ا.. صمدیان برعهده داشت اجرای مراسم توسط مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون است که اخیرا حضورش در “محمد(ص)” مجیدی و در نقش “عبدالمطلب” مورد توجه قرار گرفته.

آقای بازیگر و فروش روزنامه باطله
پیش از آنکه مهدی پاکدل به‌عنوان مجری به صحنه بیاید فیلمی از 20 سالگی‌اش روی پرده نشان داده شد که به شرح و تفصیل ماجرای فروختن روزنامه‌های باطله می‌پرداخت. بعد در یکی دیگر از فیلم‌های نمایش داده شده در این مراسم، ماجرای تلخ فروختن ماهنامه‌‌های “تصویر” به‌عنوان کاغذ باطله روی پرده رفت.

حضور همخوانان زن

اتفاق دوم مربوط می شد به اجراهای زنده موسیقی در این مراسم.  سه اجرای زنده موسیقی به سرپرستی فردین خلعتبری در این مراسم صورت گرفت که در دو اجرا خوانندگان زن حضور داشتند.

به گزارش سینماژورنال قطعه‌ اول که موسیقی محلی فومن بود “سیاه ابران” نام داشت که با همخوانی روزبه مهر و بهرخ شورورزی اجرا شد. روزبه مهر پیش از این در نمایش “ترانه های محلی” محمد رحمانیان هم به اجرا پرداخته بود. بهرخ شورورزی هم نفر برگزیده بانوان آواز خوان در جشنواره بسطامی بوده است. بهنام ابوالقاسم در این قطعه به عنوان نوازنده پیانو حضور داشت.

بازیگر “آینه های روبرو” ترانه محمد نوری را خواند

اما جذابترین اجرا مربوط می شد به قطعه دوم که در آن قطعه “آرزوها”ی محمد نوری با همخوانی حمید هاشمی و غزل شاکری بازیگر فیلم متفاوت “آینه های روبرو” بازخوانی شد.

این بازیگر که سالهاست به عنوان دوبلور و خواننده هم فعالیت دارد به عنوان همخوان در اجرای قطعه ای از نوری که با مطلع “چی میشه غصه ما رو یه لحظه تنها بذاره…” حضور داشت؛ قطعه ای که بار نوستالژیک فراوانی برای مخاطبان ایرانی دارد و شاید همین باعث شد مخاطبان به لحاظ احساسی به شدت با آوازخوانان همذات پنداری کنند.

قطعه سوم را هم روزبه مهر به‌تنهایی با پیانوی بهنام ابوالقاسم اجرا کرد

ماجرای کیارستمی و بچه فرغون به دست

به گزارش سینماژورنال اما اتفاق سوم مراسم خاطره ای بود که محمود کلاری داور بخش فیلم این جشن درباره همکاری با عباس کیارستمی بیان کرد. وی گفت: یک روز با کیارستمی در جاده داشتیم می آمدیم بچه‌ای را دیدیم که با فرغون علفی از عرض جاده عبور می‌دهد؛ کیارستمی گفت این بچه را می‌بینی با پیراهن چرک و حجم علفی که حمل می‌کند اگر این را در فیلم بیاوریم، می‌گویند که ساختگی است.

خلعتبری دست از موسیقی بردارد و بیاید عکس بگیرد

اتفاق چهارم مربوط می شد به تقدیر از فردین خلعتبری. به پاس قدرشناسی از خلعتبری به او دوربینی اهدا شد و سیف ا.. صمدیان دبیر جشن تصویر سال به وی گفت: ما دوربینی هدیه داده ایم که که دست از پیانو زدن بردارد و سال دیگر بیاید به‌عنوان عکاس در تصویر سال شرکت کند.