1

آهنگساز شجریان از واپسین تلاش‌ها برای حفظ روحیه استاد سخن گفت

سینماژورنال: مجید درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیهٔ گروه شیدا بوده‌است.

به گزارش سینماژورنال مجید درخشانی که از سال ۱۳۸۵، محمدرضا شجریان و گروه آوا را در کنسرت‌های اروپا، آمریکا و ایران همراهی کرده است در گفتگویی با “شرق” با اشاره به بیماری سرطان شجریان از مسئولان خواسته تا دیر نشده برای رفع ممنوعیت انتشار آثار و برگزاری کنسرت وی کاری کنند.

درخشانی می گوید: واقعیت این است که آقای شجریان نیاز به حمایت پزشکی ندارد. ایشان الان تحت نظر پزشکان خوبی هستند که روند درمان ایشان را پیگیری می‌کنند اما ‌ای‌ کاش که این ممنوعیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه می دهد: تنها چیزی که می‌توانست به روند بهبود شجریان کمک کند همین وضع‌نشدن ممنوعیت‌ها بود. تأسف‌آور است که هنرمندی چون شجریان سال‌ها با شرایط بد جسمی مشغول فعالیت باشد اما اجازه انتشار آثارش را در کشور خود نداشته باشد. این را من می‌گویم که یک‌سال‌ونیم درگیر چنین ماجرایی بودم و می‌دانم برای یک هنرمند، ممنوعیت تا چه میزان گران تمام می‌شود.

مجید درخشانی خاطرنشان می سازد: ایشان درحال‌حاضر حداقل دو آلبوم آماده با گروه شهناز دارند که لغو ممنوعیت انتشار آنها می‌تواند تنها کمک مسئولان به روند بهبودی استاد باشد. باید تا دیر نشده، ممنوعیت شجریان در ایران لغو شود، شاید این واپسین تلاش ما برای حفظ روحیه استاد باشد.