1

آقای علیخانی! اعضای هیأت داوری را معرفی کن

سینماژورنال: در یک اقدام جالب ارزیابی کارنامه 94 تلویزیون از طریق برنامه «سه ستاره» به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش سینماژورنال این برنامه از روز شنبه پانزدهم اسفند روی آنتن شبکه سه می‌رود.

آن طور که عنوان شده مانند «سه ستاره» سال 92 این بار نیز هیأت داوری شامل برخی از اهالی رسانه، هنرمندان، صاحب‌نظران و کارشناسان تشکیل شده تا شاخص ترین آثار و عوامل آنها را مشخص و کاندیداهایشان را اعلام کنند، پس از آن مردم با آرا و نظراتشان که در طول این شب‌ها به سامانه پیامکی مورد نظر شبکه ارسال می‌کنند منتخبین را مشخص می‌کنند تا درنهایت در برنامه سال تحویل شبکه سه برگزیدگان معرفی شوند و مورد تقدیر قرار بگیرند.

قرار است در هشت بخش اصلی که شامل «مجری»، «برنامه های ورزش و سرگرمی»، «برنامه های تخصصی»، «تیتراژ آثار تولیدی»، «گزارشگران برنامه ای»، «مجموعه‌های داستانی و نمایشی»، «بازیگران مرد»، «بازیگران زن» و دو بخش جنبی متشکل از «ورزشکاران برتر زن و مرد» است، بهترین ها با اعلام کاندیدهای رسمی این ده شاخه انتخاب بشوند.

لزوم شفاف سازی درباره هیأت داوری احسان علیخانی برای ارزیابی کارنامه تلویزیون در سال 94

در مفیدفایده بودن انتخاب بهترین های تلویزیون شکی نیست اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که شفاف سازی لازم درباره هیأت داوری صورت گیرد.

الان مشخص نیست هیأت داورانی که انتخابهای اولیه را انجام می دهند چطور گزینش شده اند و صرفا عبارت کلی “برخی از اهالی رسانه، هنرمندان، صاحب‌نظران و کارشناسان” برای توصیف هیأت داوران به کار رفته است.

سوال این است که این برخی از اهالی رسانه و هنرمندان و کارشناسان چگونه انتخاب شده اند؟

آیا از میان افرادی انتخاب شده اند که در رسانه های متبوع صداوسیما یا محصولات تولیدی این رسانه مشغول فعالیت بوده اند؟

یا آن که علیخانی کوشیده دایره افراد حاضر در این هیأت داوری را گسترده تر کرده و رسانه ها و هنرمندان و کارشناسان منتقد رسانه ملی در سالهای اخیر را نیز وارد هیأت داوران کند.

به نظر می رسد بد نیست با روی آنتن رفتن این برنامه از ساعت 20 شنبه پیش رو احسان علیخانی به طور صریح به شفاف سازی درباره این هیأت داوری هم بپردازد تا جای هر گونه شک و شبهه در انتخابهای نهایی را از بین ببرد.