1

آقای شاهسواری! تحویل بگیرید رفتار صنفی نماینده‌تان در شورای اکران را⇐در غائله توقیف برخی فیلمها توسط تصویرشهر، نایب‌رییس شورای اکران به‌جای حمایت از بدنه صنف، طرف مدیر توقیف‌کننده را گرفت!!

سینماروزان: ماجرای توقیف دامنه‌دار برخی فیلمهای مجوزدار توسط مدیرعامل تصویرشهر و ممانعت از نمایش آنها در سینماهای شهرداری مدتهاست که جریان دارد. بعد از کمدی پرفروش «خالتور»، به تازگی فیلم پرمخاطب «دشمن زن» هم با ممنوعیت نمایش در سینماهای شهرداری مواجه شده است.

این توقیف خودسرانه با انتقاد حسین فرحبخش تهیه کننده «دشمن زن» مواجه شد و این تهیه کننده به صراحت از مدیریت علی احمدی بازمانده از روزگار قالیباف در تصویرشهر گلایه کرد و به طرح این پرسش پرداخت فردی که به سابقه روضه خوانی افتخار میکند چرا باید روضه خوانی را رها کرده و به سراغ مدیریت در شهرداری برود؟؟

توقیف خودسرانه «دشمن زن» توسط تصویرشهر، محکومیت جامعه صنفی تهیه کنندگان و کانون پخش کنندگان سینمای ایران را به دنبال داشت و این دو صنف فعال سینمای ایران از شهردار تهران خواستند شرایط حل مشکل پیش آمده را فراهم آورد و بسیاری از سینماگران ایرانی نیز به انتقاد از این تبعیضها پرداختند.

روند مدیریت تصویرشهر فقط حمایت یک نفر را در سینمای ایران به دنبال داشته است که او هم محمود رضوی تهیه کننده فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» است. این تهیه کننده که اخیرا و به عنوان نماینده شورایعالی تهیه کنندگان از شورای صنفی نمایش سربرآورده و به نایب رییسی شورا هم رسیده به جای آن که در غائله پیش آمده طرف بدنه صنف سینما را بگیرد و شرایط رفع تبعیض در سینماهای شهرداری را فراهم آورد به حمایت و تعریف و تمجید از خدماتی پرداخته که مدیر تصویرشهر داشته است!!!

این تهیه‌کننده لابد از خدمات مدیر تصویرشهر خاطرات خوشی دارد که این چنین به حمایت از او پرداخته و نمیتوان بر او خرده گرفت. خرده اصلی را باید از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گرفت که به عنوان رییس موقت(؟!) شورایعالی تهیه کنندگان، تهیه کننده فیلم 3ارگانی را به عنوان نماینده تهیه کنندگان به شورای اکران معرفی کرد!

آقای شاهسواری! آیا فردی که نماینده صنف تهیه کنندگان در شورای اکران است باید حامی تهیه کنندگان باشد یا حامی ارگانهایی که علیرغم داشتن مجوز به توقیف محصولات سینمایی می پردازند؟