1

واسطه‌گری “غیرقابل انتشار” خانه سینما در ارسال هنرکارت؛ عامل ایجاد مشکل برای سینماگران!؟+سند⇐ پرسش اول: آقای انتظامی! شما از این اتفاق خبر داشتید؟/پرسش دوم: آقایان حاضر در هیات مدیره! این واسطه‌گری با هماهنگی شما صورت گرفته؟/پرسش آخر: سود این واسطه‌گری‌ها چیست؟ این واسطه‌گری‌ها چه منافع مادی و معنوی برای چه اشخاص حقیقی یا حقوقی دارد که دست از آن نمی‌شویند؟

سینماروزان/حامد مظفری: در هفته‌های گذشته صندوق اعتباری هنر با دریافت اطلاعات کامل اعضای صندوق و تاکید بر دریافت نشانی دقیق و کدپستی، وعده این را داد که به زودی هنرکارت برای اعضا پست خواهد شد.

به گزارش سینماروزان با این حال عدم ارسال هنرکارت برای سینماگران با مراجعه آنها به بانک عامل هنرکارت-که هنوز روشن نشده چرا بانک آینده است؟؟- روبرو شد.

در نتیجه مراجعه به بانک هم نه تنها مشکلی حل نشد که به مراجعه‌کنندگان خطاب شد که در خانه بمانند تا هنرکارت به دست‌شان برسد!!

اینکه چرا هنرکارت سینماگران به دستشان نرسیده پرسش بسیاری از سینماگرانی است که در هفته‌های اخیر مدام وعده گردانندگان صندوق هنر بر سر ارسال هنرکارت را شنیده بودند؟؟

یک سند واصله به سینماروزان که به امضای مدیرعامل خانه سینما رسیده حکایت از آن دارد که منوچهر شاهسواری تاکید داشته هنرکارت توسط روسای خانه سینما دریافت و بین اعضا توزیع شود.

شاهسواری در بند اول نامه‌ای که برچسب “غیر قابل انتشار” روی آن خورده خطاب به روسای صنوف آورده: هنرکارت توسط خانه سینما و با محوریت روسای محترم دریافت و توزیع می‌گردد!

اینکه یک سلسله توضیحات اولیه درباره مشکلی عمومی به‌نام هنرکارت که بسیاری از سینماگران را گرفتار کرده به جای اطلا‌ع‌رسانی رسمی و عمومی، باید با برچسب “غیرقابل انتشار” فقط به اطلاع معدودی از روسا برسد کجای ساختار سینمایی اعتدال است‌؟
رییس این ساختار که حسین انتظامی باشد همواره بر شفاف‌سازی تاکید داشته!
باید از حسین انتظامی پرسید از این پنهان‌کاری‌ها آگاه بوده؟

از آن گذشته چرا روسای خانه سینما این همه علاقه دارند در مسیر ساده‌ترین فعالیتهای صنفی، واسطه‌گری ایجاد کنند؟؟ مگر نه اینکه صندوق اعتباری هنر براساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی صندوق بعد از سالها برای اعضای خود یک کارت شناسایی صادر کرده؟؟

چرا روسای خانه سینما اجازه نمی‌دهند این هنرکارت مستقیما برای اعضا ارسال شده و واسطه‌تراشی می‌کنند؟؟

فارغ از آن که در دوران تشدید کرونا این واسطه‌گری و کشاندن اعضا به خانه فقط و فقط درصد شیوع کرونا را بالا می‌برد چرا مدیرعامل خانه این قدر اصرار دارد به دخالت در هر توزیع تسهیلات اولیه صنفی؟؟ این واسطه‌گری‌ها جز آن که سوءتفاهمات را درباره حلقه بالادستی خانه سینما بیشتر کند سودی ندارد.

آقای شاهسواری و آقایان حاضر در هیات مدیره خانه سینما(که مدیرعامل، مجری تصمیمات آنهاست)! چه سود مادی یا معنوی در این واسطه‌گری‌ها نهفنه که از توزیع عیدی حداقلی تا توزیع سبدکالا در یافت‌آباد(!) دائما با این واسطه‌گری‌ها دلخوری سینماگران را موجب می‌شوید ولی باز اصرار دارید به واسطه‌گری؟؟؟

در عین حال باید از حسین انتظامی رییس سینما هم خواست یک بار برای همیشه موضعش درباره این واسطه‌گری‌ها را اعلام کند.

سند واسطه‌گری غیرقابل انتشار خانه سینما در توزیع هنرکارت
سند واسطه‌گری “غیرقابل انتشار” خانه سینما در توزیع هنرکارت(بند اول را ببینید)