1

آقای انتظامی! این اکران، نظارت نمیخواهد؟؟⇐اکران قسمت دوم فیلم ۳ارگانی یک روز زودتر از تاریخ مصوب!!⇒آیا چون تهیه کننده این فیلم، نایب رییس شورای صنفی نمایش است، این تخلف، مجاز است؟؟

سینماروزان: بلیت فروشی برای اکران مردمی قسمت دوم “ماجرای نیمروز” یک روز زودتر از تاریخ مصوب برای اکران این فیلم چه معنایی دارد؟؟ آیا چون محمود رضوی تهیه کننده فیلم، نایب رییس شورای صنفی نمایش است چنین اتفاقی رخ داده؟؟

به گزارش سینماروزان مدتهاست تبعیضهایی همه جانبه در توزیع سانس میان فیلمهای روی پرده وجود دارد و مدتهاست سینماگران مستقل به گلایه از اوضاع و احوال اکران میپردازند ولی عجبا که همان کمیته انضباطی اکران که پیشتر مرجعی بود برای دادخواهی سینماگران، هم مدتهاست به محاق رفته است.

در همین اوضاع است که به ناگاه می بینیم صاحبان قسمت دوم فیلم 3ارگانی “ماجرای نیمروز” یک روز زودتر از تاریخ مصوب برای اکران، مبادرت به بلیت فروشی برای اکران مردمی کرده اندِ

تاریخ مصوب برای شروع اکران این فیلم، سوم مهرماه بوده ولی اکران مردمی فیلم در پردیس هویزه مشهد در روز دوم مهرماه تنظیم شده و بلیت فروشی برای این اکران هم یک روز زودتر انجام شده است!!

آیا چون محمود رضوی تهیه کننده فیلم، نایب رییس شورای صنفی نمایش است چنین اتفاقی رخ داده؟؟ مگر نه اینکه حرمت امامزاده به متولی آن است پس چرا نایب رییس شورا برای اینکه پیرامون سوءاستفاده از جایگاه حقوقی اش حرف و حدیث پیش نیاید سعی نکرده اکران مردمی را همزمان با تاریخ مصوب اکران قرار دهد؟؟؟

همین امروز بود که حسین انتظامی به معرفی سه معاون برای نظارت بر تولید و نمایش و موسسات پرداخت. آیا بهتر نیست انتظامی ناظری هم برای تمرکز بر اکران و جلوگیری از تخلفات اکران قرار دهد؟؟؟

یادمان نمیرود ضعف در نظارت بر اکران باعث شد که ابتدای سال فیلمی روی پرده برود که نسخه اکرانش با نسخه پروانه گرفته متفاوت بود. آیا همان اتفاق نباید باعث میشد زودتر از اینها یا کمیته انضباطی اکران احیا شود یا ناظرانی بی طرف از سوی سازمان برای رصد اتفاقات اکران گمارده شوند؟؟؟

اعلان اکران مردمی زودتر از موعد “ماجرای نیمروز2”