1

آقایان به سالن اصلی و بانوان به بالکن کاخ، ارشاد شوند!

سینماژورنال/مهدی کشاورز: در این چند سال مهمانان کاخ جشنواره فیلم فجر با دیدن ون های روبروی کاخ از این خشنود می‌شدند که برگزارکنندگان جشنواره چقدر به فکر آنها هستند و پس از تقبل ناهار و شام و شیرینی و نسکافه، مشکل رفت و آمد آنها را حل کرده اند!

امسال هم روز شنبه دومین هفته از جشنواره سورپرایزی دیگر شامل حال مهمانان کاخ رسانه شد! این بار خودروهای ون برای حل مشکل فرهنگی پیش قدم شدند تا مهمانان در روزهای بعد در وقت خود صرفه جویی کنند.

آنهایی که پی به معضلات فرهنگی خود نبرده بودند نیم ساعت دیرتر از خواب بلند می شوند تا وقت خود را به جای جلوی آیینه در تختخواب سپری کنند و نیم ساعت بیشتر بخوابند و سپس با وزنی سبک‌بالانه به سمت بزرگراه همت حرکت کنند.

 
راهکاری برای کاهش جمعیت در کاخ رسانه!
برخی از چشمهای نگران و جستجوگر هم دیگر نیازی نمی بینند دلواپس حرکت ممتد و زوم حدقه چشمانشان به سمت و سوی معضلات فرهنگی ای باشند که در راهروهای طبقات برج میلاد  عبور و مرور  می کنند! روزی ده ساعت فیلم دیدن کافی است! البته اگر خودروهای ون در لوکیشن فیلمها و هنگام فیلمبرداری ظاهر می شدند معضلات فرهنگی فیلمها و در کل سینمای ایران خیلی بهتر حل و فصل می شد!
گروهی از مهمانان هم که دارای سوابقی از دفع معضلات فرهنگی از وجود خود در سالها و ماههای گذشته هستند ترجیح می دهند که منتظر باشند تا  فیلمهای مزبور به شبکه نمایش خانگی بیایند! چرا که با این همه وصله و پینه های غیر فرهنگی، هر سینمای دیگری هم در روزهای اکران آنها را تهدید می کند! اینطوری جمعیت حاضر در کاخ جشنواره کاهش می یابد.
برای دفع کامل معضلات فرهنگی و با توجه به تهاجم فرهنگی ناگهانی طیف گسترده ای از مونث ها و مذکرها برای ورود هرچه سریعتر  به سالن نمایش  و احتمال برخوردهای مخرب پیشنهاد می شود از سال آینده طبقه پایین سالن همایش ها مردانه و بالکن هم زنانه شود تا در مسیر جشنواره ای  آرمانی حرکت کنیم!
 
زیر 3 ساله ها نیایند
با توجه به زحمت مضاعفی که بر عهده صاحبان ون قرار گرفته است عاجزانه تقاضامندیم که از ورود مهمانان زیر 3 سال جلوگیری شود و خانواده های غیر مرتبط با جشنواره فیلم فجر به سمت رستوران گردون و بستنی های روکش طلا و یا محل حرکات موزون دلفین ها حمل شوند!
برای جلسات نقد و بررسی هم لازم است نماینده ای از همین عزیزان در سالن جلسات مستقر شود تا هنگام تصویربرداری عکاسان موارد لازم را به سوژه های عکاسی تذکر دهند. کافی است یک کلمه بگویند؛ ون! چه بسا لازم باشد نماینده ای هم در اتاق آپارات مستقر شود و برخی از صحنه های دون از شأن را استپ کند!
 
سادگی به جای کوته بینی از نوع پوشش!
در همین جا همه نیروهای متخاصم و موازی  برگزار کننده جشنواره اعم از چپی و راستی، دلواپس و دلخوش و حتی سرخوشان را به اتحادی علیه همه معضلات فرهنگی مربوطه دعوت می کنم. باشد تا وقت ارزشمند ونی ها صرف موارد امنیتی تر و مهمتری گردد. این چه کاری است آخر! ما که با هم نداریم! همگی می دانیم که چقدر همه مان خوش تیپ و خوش لعابیم! لذتی که در سادگی هست در غیرسادگی و رنگارنگ بودن و کوته بینی پوشش نیست!
 
برخورد غیرفیزیکی بعد از توصیه های بالا
چی؟ چرا فحش می دی؟ حتما اینم تقصیر منه! همه اش تقصیر سعید سهیلیه، او برای اولین بار این نوع از خودرو را ازگمرک سینمای ایران رد کرد! خود شما چطور؟ مگه اینجا سالن مده؟ چی؟ یه بار گفتم فحش نده! بهتر نیست به جای عجق وجق پوشیدن ، بعضی وقتها برای رعایت حال نفر کناری از مواد ضد عرق استفاده کنید که بوی ادکلن و عطر چند صد هزار تومانی شما با رایحه عرق بدن مخلوط نشه؟
چی؟ مگه تا حالا منو دیدی؟ من جورابم رو در میارم؟ من تو دل صف می زنم به جای اینکه برم  ته صف؟ من هشت تا کیک میخورم ؟ حتما اونی که برای هفت خونه اینور، هفت خونه اونور صندلی نگه می داره هم منم! چی؟ من جواب فحش رو با فحش نمی دم! بی ادب بی فرهنگ عجق وجق! تو همونی هستی که ویژه نامه ها رو درو می کنی و همسرت موقع خونه تکونی عید همه اونها رو بکر و نخونده صرف شیشه های خونه می کنه! لا اقل کاهی ها رو بردار ، اخه گلاسه ها به چه درد می خوره؟!