1

آقازاده شمقدری در فرنگ، مستندسازی می‌کند و خودِ شمقدری با بازیگران فرنگی در وطن سریال ۳۰قسمتی می‌سازد!

سینماروزان: هم حسین آقازاده جواد شمقدری و هم شخص شمقدری معاون سینمایی دولت نهم در ماهای اخیر پرکارتر از همیشه هستند. آقازاده شمقدری بعد از تولید مستندهای دمده «انقلاب جنسی» در اروپا اخیرا رهسپار روسیه شده بود و مستند «فوتبال فقط بهونه اس» را برای شبکه ارزشی افق ساخته است.

جواد شمقدری هم این روزها درگیر تولید سریال «نفوذ» است؛ سریالی 30قسمتی که اتفاقات مرتبط با تسخیر سفارت آمریکا در ایران را روایت میکند و با حمایت صداوسیما و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تولید میشود آن هم به تهیه کنندگی محسن علی اکبری که در دوران ریاست شمقدری بر سازمان سینمایی پروژه فاخر و پرهزینه «استرداد» را تولید کرده بود.

محسن علی‌اکبری درباره روند تولید «نفوذ» اظهار داشت:  تاکنون چهار ماه از آغاز تصویربرداری «نفوذ» می‌گذرد و ۴۰ درصد از تصویربرداری‌ این سریال در ۳۸ لوکیشن مختلف در تهران انجام شده است. این پروژه براساس اسناد موجود در قبل از انقلاب و اسنادی که بعد از انقلاب در برخورد نیروهای انقلابی با مکان‌های در اختیار آمریکا به دست آمد ساخته شده است. این سریال با این هدف ساخته می‌شود که تاثیر منفی حضور بیگانگان را در داخل کشور به تصویر بکشد و در نهایت می‌خواهد برای نسل جوان و نوجوان این سؤال را پاسخ دهد که چرا به سفارت آمریکا لانه جاسوسی می‌گویند. ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کبکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به CIA منتقل می‌کردند. این سفارت، سفارت نبود بلکه مرکز جاسوسی بود و این حرکت بزرگ دانشجویان خط امام هم بجا بود و با دیدن این سریال بخشی از سؤالات نوجوانان و جوانان ما پاسخ داده خواهد شد.
وی در ادامه با‌ اشاره به سایر مراحل تولید نیز گفت: اگر مشکلی پیش نیاید پنج بازیگر خارجی داریم که باید از خارج کشور بیایند و همچنین لوکیشن بسیار بزرگی هم داریم که باید ساخته شود. نزدیک ۴۰۰ دقیقه از سریال‌مان جلوه‌های ویژه و کارهای سی.جی.آی است. الان هم گروهی بیست نفره درگیر این کار هستند و سکانس‌هایی که ما ضبط کردیم را درست می‌کنند. همه اینها با حمایت رسانه ملی و مرکز حفظ آثار دفاع مقدس برای ما فراهم خواهد شد.
علی اکبری با ‌اشاره به مدت زمان تاریخی که در این سریال نشان داده می‌شود گفت: این مجموعه تلویزیونی به شش ماه از مقطع تاریخی ایران اسلامی می‌پردازد. از دی ماه ۵۷ تا آبان ۵۸ و اتفاقات هشت ماه از تاریخ انقلاب را در ۳۰ قسمت نشان می‌دهد. فصل دوم سریال «نفوذ» هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.