1

آقازاده خلف ملاقلی‌پور فیلم زندگی بازرگان را می‎سازد

سینماروزان: علی ملاقلی‌پور فرزند خلف رسول ملاقلی پور کارگردان فقید سینمای ایران که سه سال قبل نخستین فیلمش «قندون جهیزیه» را ساخت و البته فیلمش علیرغم بی مهری های فراوان در اکران، مورد توجه قرار گرفت بعد از ماهها که به دنبال تأمین سرمایه برای دومین فیلم بلندش بود و به نتیجه نرسید تصمیم گرفته با حمایت حوزه هنری فیلمی درباره مهدی بازرگان بسازد.

به گزارش سینماروزان این فیلم که در گونه مستند است  «راه طی شده» نام دارد و با موضوع  بررسی افکار و اندیشه‌های «مهندس مهدی بازرگان» به عنوان روشنفکر دینی،سیاستمدار و نخست وزیر دولت موقت ایران در سال 57 در حال تولید است و نام آن «راه طی شده» است.

 تحقیقات این فیلم مستند از دی ماه سال گذشته آغاز شده و  از تولیدات مرکز مستند حوزه هنری که  تهیه کنندگی آن بر عهده  محمدامین نوروزی است.

این فیلم  در حال حاضر مراحل ضبط مصاحبه با شخصیت های نهضت آزادی از قبیل آقای مهندس توسلی, دکتر سحابی، مهندس اکبر بدیع زادگان و… را طی می کند و قرار است برای  جشنواره سینما حقیقت آماده نمایش و در این رویداد رونمایی شود.

علی ملاقلی پور از علاقمندان جدی مطالعه در خصوص انقلاب و مسائل سیاسی است. وی به غیر از فعالیت هنری پژوهش‌های زیادی در زمینه شخصیت‌های مختلف انقلاب و تاریخ معاصر انجام داده است